În 2015 se anunța găsirea unei planete acoperită de oceane. Care e realitatea, la 9 ani distanță

În 2015, oamenii de știință anunțau descoperirea unei lumi ce ar putea conține viață. Era vorba despre planeta K2-18b, aflată la circa 124 de ani lumină față de Terra.

Observațiile de atunci indicau prezența vaporilor de apă în atmosfera planetei cu o masă de opt ori mai mare decât Terra, care orbitează, de asemenea, în zona locuibilă a stelei sale.

Toate aceste date au făcut din planeta amintită o țintă prioritară în căutarea vieții extraterestre. Însă datele noi, oferite de telescopul spațial James Webb (JWST), arată cu totul altceva. Mai degrabă decât o planetă acoperită de oceane de apă lichidă, K2-18b pare să fie una acoperită cu oceane de magmă, scrie Phys.org.

În mod paradoxal, cele două lumi complet diferite lasă o amprentă similară. Acest lucru face ca detectarea planetelor locuibile să fie mai complicată decât se credea, a transmis o echipă de astronomi de la Universitatea Cambridge, cea care a publicat recent un studiu pe această temă în revista The Astrophysical Journal Letters.

Asta înseamnă că multe dintre observațiile de până acum, referitoare la o sumedenie de planete, vor trebui refăcute.

În cazul planetei amintite, cercetări recente arată că e mult mai fierbinte decât se credea. Atât de fierbinte încât oceanele ar fi ”fiert” de multă vreme, după cum scrie și New Scientist.

FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe