O pană uriașă de internet a dat peste cap Canada, pentru mai bine de 15 ore. Problemele au început vineri, în jurul orei 4:30, la unul dintre cei mai mari furnizori de telefonie mobilă și internet din Canada, Rogers Communications.
Sâmbătă, după restabilirea majorității serviciilor, compania și-a cerut scuze și a spus că problemele au fost provocate de lucrări de întreținere. Mai exact, directorul general al companiei, Tony Staffieri, a declarat că defecțiunea a survenit în urma „unei actualizări de întreținere în rețeaua principală”, informează BBC, citat de Mediafax.
Întreruperea a avut un efect uriaș asupra unei game largi de servicii din Canada, reamintind cât de dependentă a devenit societatea de comunicațiile moderne.
- transporturile au fost afectate
- serviciile bancare au fost afectate, în principal serviciile de transfer de bani prin e-mail și serviciile financiare online
- bancomatele au fost indisponibile, dar li numerele gratuite la care puteau suna clienții
- multe servicii 911 au raportat dificultăți cu apelurile primite, iar spitalele au cerut personalului de gardă să vină la serviciu până la rezolvarea problemei
- canadienii s-au adunat în cafenele și biblioteci pentru a găsi o conexiune la internet
- au fost anulate evenimente sportive și mondene
- un tribunal din Montreal a fost nevoit să amâne o audiere într-un proces urmărit de canadieni deoarece funcționarii din închisoare nu au reușit să se conecteze la un sistem de videoconferință
Rogers Communications, care are aproximativ 10 milioane de abonaţi fără fir şi 2,25 milioane de abonaţi de internet persoane fizice, este furnizorul de servicii lider din Ontario şi, împreună cu BCE şi Telus, dețin 90% din cota de piaţă în Canada.