Aproximativ 73% dintr-un număr de 10.000 de persoane din mai multe părţi ale lumii – Statele Unite, Europa şi unele ţări din Asia – au încredere în conţinuturi create de către inteligenţa artificială (AI), arată un sondaj realizat de Capgemini Research Institute.
AI continuă să bulverseze obiceiurile de zi cu zi şi devine tot mai indispensabilă navigatorilor pe Internet.
O majoritate a utilizatorilor AI (51%) sunt la curent cu noutăţile şi tendinţele cu privire la această tehnologie.
Ei au explorat aceste instrumente în scopuri creative - de exemplu în generarea de conţinut (52%) sau brainstroming (28%).
Cei mai mulţumiţi dintre utilizatorii AI sunt cei care folosesc chatbot, jocuri şi servicii de căutare.
Servicii AI sunt folosite, de asemenea, în activitatea personală, de exemplu în gestiunea financiară (53%) sau în diagnostice medicale (67%).
Două treimi din eşantion se declară pregătite să ceară sfatul AI în privinţa relaţiilor, planurilor de viaţă sau carierei.
Aproximativ 67% dintre cei intervievaţi consideră că AI are o capacitate de a propune recomandări personalizate în modă şi decoraţiuni interioare.
În pofida riscului unor atacuri cibernetice şi a ”deepfake”, aproape jumătate (49%) dintre persoanele intervievate se declară indiferente faţă de faptul că această tehnologie este folosită în crearea de informaţii false.
Sensibilizarea la probleme etice pe care le ridică AI este de asemenea slabă - 33% dintre cei intervievaţi îşi exprimă îngrijorarea faţă de probleme implicând drepturi de autor.