Facebook, compania mamă a Instragram, a anunţat marţi mai multe măsuri pentru protejarea copiilor şi adolescenţilor pe platformele sale.
O primă măsură vizează confidenţialitatea conturilor. Utilizatorii Instagram cu vârsta de sub 16 ani vor avea contul setat automat pe privat atunci când se vor alătura platformei, a spus compania.
Cu toate acestea, li se va oferi opţiunea de a trece contul pe public.
Compania a declarat că lucrează şi la o „experienţă Instagram pentru copii”. Acesta a spus că ideea unei aplicaţii axate pe copii şi adolescenţi este de a oferi părinţilor o mai mare transparenţă şi control asupra a ce accesează copiii pe Instagram.
Se estimează că aproximativ 7,5% din ultilizatorii de Instragram au vârsta cuprinsă între 13-17 ani, ceea ce repezentă aproximativ 80 de milioane de persoane.
Mai multe companii importante de social media au lansat, de asemenea, versiuni ale aplicaţiilor lor pentru publicul mai tânăr, de la Messenger Kids la YouTube Kids.
Verificarea vârstei copiilor este o problemă pe multe site-uri de socializare, care interzic copiii sub 13 ani, dar deseori nu reuşesc să identifice şi să elimine utilizatorii minori. Într-un postare separată, marţi, şeful produselor pentru copii şi adolescenţi de la Facebook, Pavni Diwanji, a declarat că foloseşte inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi această verificare şi a elimina conturile copiilor sub 13 ani, relatează Reuters.
Instagram a mai spus că lucrează să limiteze accesul la conturile copiilor a adulţilor care prezintă un comportament potenţial suspect.