Google își revizuiește motorul de căutare pentru a adăuga funcții care îi vor permite să funcționeze similar cu un chatbot cu inteligență artificială.
Astfel, începând de marți, toți utilizatorii din SUA pot activa „modul AI” în căutarea Google și în browserul Chrome, care va oferi o experiență conversațională, cu întrebări și răspunsuri, similară cu ChatGPT de la OpenAI, în locul listei tradițională de linkuri, potrivit France24.
„Noul mod AI este o reimaginare totală a căutării cu un raționament mai avansat. Puteți pune întrebări mai lungi și mai complexe și puteți merge mai departe cu întrebări ulterioare”, a declarat Sundar Pichai, CEO-ul Alphabet.
Liz Reid, directoarea departamentului de căutare de la Google, a descris modul de inteligență artificială ca fiind un instrument puternic, cu raționament avansat și capacitatea utilizatorilor de a aprofunda căutările.
- Liderul augmentat de inteligența artificială
- ONU avertizează: dezvoltarea globală a încetinit în 2024, dar inteligența artificială ar putea fi salvarea
„Modul AI caută în întregul web, mergând mult mai adânc decât căutarea tradițională”, a spus ea.
De când Google a lansat AI Overviews în rezultatele căutării, la conferința dezvoltatorilor săi de acum un an, a crescut la peste 1,5 miliarde de utilizatori în mai multe țări, potrivit lui Pichai.
„Aceasta înseamnă că Google Search aduce inteligența artificială generativă la mai mulți oameni decât orice alt produs din lume”, a spus Pichai.
Impulsul Google către inteligența artificială generativă vine pe fondul unei concurențe puternice cu ChatGPT de la OpenAI, care a încorporat ea însăși funcții ale motorului de căutare în popularul său chatbot.
Ambele companii lansează rapid noi produse de inteligență artificială, în ciuda provocărilor continue legate de prevenirea dezinformării și stabilirea unor modele de afaceri clare, și fără o idee clară despre modul în care tehnologia va afecta societatea.
Analiștii și-au exprimat îngrijorarea că trecerea de la paginile cu „linkuri albastre” la rezumate generate de inteligență artificială în căutarea Google ar însemna mai puține oportunități de a difuza reclame profitabile în centrul modelului de afaceri al companiei.
Acest lucru a provocat, de asemenea, un semnal de alarmă în rândul editorilor de site-uri web, cum ar fi organizațiile de știri sau Wikipedia, care se confruntă cu o scădere masivă a traficului odată cu potențiala dispariție a linkurilor de căutare Google, care au fost principala poartă de acces către internet în ultimele două decenii.
Alimentând aceste îngrijorări, directorul executiv al Apple, Eddy Cue, a mărturisit recent că traficul de căutare Google pe dispozitivele Apple a scăzut în aprilie pentru prima dată în peste două decenii.