Cum să construiești un site web atrăgător?

Cum să construiești un site web atrăgător?

Ai decis că a venit momentul să treci online? Site-ul tău nu mai este atrăgător? Vrei un site prietenos cu pagini care convertesc? Ai nimerit unde trebuie, pentru că în rândurile următoare ne-am propus să discutăm despre cum să construieşti un web site atrăgător.

Nu trebuie să fii specialist pentru a crea un site funcțional cu design atractiv, totuși trebuie să ai informații și câteva unelte de tipul constructor de site-uri web

Cât de important este designul site-ului? 

Se pare că utilizatorii acordă foarte multă importanţă aspectului site-ului, practic, peste 94% dintre utilizatori, rămân şi continuă navigarea dacă designul paginii este atractiv.

Un site bine construit generează trafic de calitate, trafic targetat şi îmbunătățește rata de conversie. Înainte de a începe treaba, trebuie să ştii ce înseamnă un  site bine construit, dar şi ce unelte trebuie să foloseşti pentru realizarea acestuia. 

ADVERTISING

Cum construieşti un web site atrăgător - recomandări 

Fără doar şi poate creativitatea este importantă, dar sunt câteva reguli de care trebuie să ții cont, pentru a furniza utilizatorilor experiențe plăcute în timpul navigării. Iată câteva aspecte ce te pot ajuta să creezi pagini prietenoase cum îţi doreşti.

Păstrează un site curat care face navigarea uşoară

O regulă a designului digital se bazează pe simplitate. Când vorbim de Web Design, cu siguranţă spunem minimalism. Aici lăsăm deoparte icoanele inutile și butoanele complex care ar putea distrage atenția utilizatorilor. Din perspectiva utilizatorilor, site-urile simple sunt mai ușor de folosit, pentru că informația este mai accesibilă şi acțiunile se realizează natural.

Folosește etichete simple 

Chiar dacă îţi va părea plictisitor, nu ezita să foloseşti etichetele simple. Experiențele utilizatorilor sunt influențate de acest minimalism. Aspectul etichetelor afectează şi modul de funcționare a site-ului. Cu cât acestea sunt mai complexe, cu atât pagina se va încărca mai greu, deci vizitatorii îşi vor pierde interesul rapid. 

ADVERTISING

Focalizează în centru produsul pe care îl expui. Pentru prezentarea produsului folosește cuvinte puţine, dar precise. Aşa vei reuşi să atragi atenţia utilizatorilor.

Atenţie la navigare - nu complica!

Dacă vrei ca vizitatorii să rămân pe site, nu crea legături complexe. Acestea trebuie să fie simple, informația ușor de urmat şi de găsit. Construiește pagini intuitive, pe care navigarea se realizează natural. Folosește meniuri standard, cu care utilizatorii sunt deja obișnuiți, așa vizitatorii vor ştii cum să ducă la sfârşit o acţiune. Revistele mari, precum Vogue, folosesc meniuri de navigare standard care îi ajută pe utilizatori să descopere rapid tipul de conţinut pe care îl caută.  

Folosește expresii simple, curate să îndemni utilizatorii să acţioneze!

Cuvintele pompoase nu îşi au rostul când dorești să vinzi! Propozițiile simple au mai mult impact în online, faţă de frazele lungi, frumoase, dar greu de înțeles. Gândeşte ce vinzi? Servicii? Produse? Îndemni oamenii să facă donații sau să îşi creeze conturi? Crează butoane standard, în funcție de specificul fiecărei acțiuni!

ADVERTISING

Nu încarcă cu text  

Când vorbim de online, spunem  în primul rând conținut vizual. Gândeşte-te cui te adresezi. Ce ar trebui să știe despre tine clientul tău. Fii precis, scurt, la obiect. Crează conținut relevant despre produsele/serviciile/specificul afacerii.

Descrierile lungi pot fi plictisitoare, şi mulţi utilizatori nu au răbdare să citească, aşa că vor părăsi rapid pagina, dacă aceasta este încărcată cu informaţii pe care nu le consideră utile. 

Nu te teme de spaţii albe!

Spaţiile albe sunt locuri goale pe pagină. Nu trebuie să fie neapărat albe, dar nu trebuie să conţină informaţii sau imagini! Sunt utile pentru că ajută la redirecţionarea atenţiei către informaţiile importante pentru tine.

De asemenea, ajută la separarea eficientă a secţiunilor şi crează senzaţia de lejeritate pe pagină. Trebuie să recunoaştem că Google foloseşte cel mai eficient spaţiile albe. 

Foloseşte-te ce culori pentru a da personalitate paginilor

Trebuie să recunoaştem, culorile aprinse, atrag vizual! Alege o culoare de bază în jurul căreia vei construi întregul site, apoi selectează culori contrastante pentru butoanele importante. Nu selecta la întâmplare. Folosește nuanțele emblematice pentru produsul tău, aşa asocierile se vor realiza rapid. Ia exemplul Coca Cola - o marcă deja emblematică creată în jurul asocierii alb - roșu! Vei recunoaște oricând produsul datorită combinații coloristice.

Alege fonturi lizibile!

Știm, alegerea fonturilor îţi poate da bătăi de cap. Litere alungite, ascuțite, subțiri, groase, care sunt potrivite? Şi totuși, selectarea lor  nu trebuie să fie o sarcină dificilă, dacă alegi simplitate.

Ai grijă ca literele să poată fi citite cu uşurinţă, să fie vizibile de pe toate tipurile de dispozitive şi să se potrivească coloristic.

Caracterele utilizate nu trebuie să obosească, ochii. Geometry, Roundness, New storytelling, Back to the 50’s sunt conform Canva, în tendinţe în acest an. 

Atrage cu imagini şi clipuri

Studiile au arătat că imaginile şi conținutul video au mai mult impact asupra vizitatorilor decât conţinutul text. Deci, nu ezita să te folosești de avantajele acestor două unelte pentru a crea un design atractiv.

Păstrează interesul vizitatorilor cu un site SEO prietenos

Dacă ai trecut peste realizarea site-ului, trebuie să îţi opreşti atenţia şi asupra optimizării. Optimizarea SEO on page te va ajuta din toate punctele de vedere.

Ai grijă ca pagina să funcţioneze perfect de pe toate tipurile de dispozitive. Ştiai  că peste 70% din trafic este generat de dispozitive mobile? Este imperativ ca website-ul tău să fie adaptat pentru mobil, şi să încarce repede paginile. 

Focusează-te pe navigare

Știi, că sunt utilizatori care ajung pe pagina ta după ce au accesat multe alte pagini, şi dacă nu găsesc rapid informația de care au nevoie, frustrarea îşi spune cuvântul şi părăsesc site-ul! Ai grijă ca conținutul său să fie clar, la vedere, accesibil, să ofere utilizatorilor satisfacția pe care o caută.

Folosește butoane de acțiune 

Nici nu îţi poți închipui cât de importante sunt pentru vizitatori butoanele mari, de tip “Cumpără”, “Înregistrează-te”, “Finalizat”. Aceste cuvinte simple sunt esenţiale pentru cei care au intenţia să cumpere, practic, sunt decisive în finalizarea acţiunii.

Confirmă cumpărătorului acțiunea

Ai grijă să îi mulţumeşti utilizatorului pentru acțiune! Un email de mulţumire sau unul în care conformi prezența acestuia pe site sunt instrumente foarte valoroase. Nu ezita să le utilizezi!

Acestea sunt doar câteva aspecte pe care trebuie să le urmăreşti dacă vrei să construieşti un site cu design atractiv, perfect funcțional. Este important să știi că nu ești sigur, că ai aproape parteneri, tool-uri şi tutoriale care te ajută să realizezi.   


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇