Ciucu vrea să schimbe modul cum arată firmele din Capitală: Acum, reclamele țipă la tine ca în Africa Subsahariană!

Ciucu vrea să schimbe modul cum arată firmele din Capitală: Acum, reclamele țipă la tine ca în Africa Subsahariană!

Președintele PNL București, Ciprian Ciucu, a anunțat că organizația pe care o conduce a întocmit un regulament prin care propune norme stricte de publicitate stradală. Dacă regulile se vor aplica, Bucureștiul și-ar recâștiga din eleganță și ar fi mai prietenos cu oamenii, în loc să arate ca un oraș din Africa Subsahariană, susține Ciucu.

Acest regulament propus de PNL București va fi supus, inițial, votului Consiliul Local al Sectorului 6, unde Ciprian Ciucu este primar.

Dacă regulamentul va fi adoptat, atunci fiecare firmă - de la casele de pariuri până la farmacii și fast-food-uri - va trebui să-și regândească afișajul agresiv și chiar să își adapteze identitatea vizuală, așa cum se întâmplă deja în alte orașe din Europa.

„Regulamentul se referă la tot ce înseamnă afișaj: firme, copertine și vitrine, spre exemplu.

La acest moment, toate țipă la tine. Sunt deranjante. Arată ca într-un oraș din Africa Centrală sau din vreo zonă subsahariană. După cum puteți vedea în aceste imagini

probleme-afisaj-stradal

Iată cum se făcea reclamă în urmă cu 100 de ani. Erau firme de dimensiuni normale, suficient de mari pentru a fi văzute, dar nu cu dimensiuni care să agreseze vizual. În București, totul e agresiv, de la trafic, la zgomot și poluare.

publicitate-acum-100-de-ani

Să ne uităm și la cum era în anii '60. Vitrinele erau necolantate, transparente. De fapt, pentru asta sunt vitrinele. Ca să expui în ele obiecte, nu ca să le acoperi.

Publicitate-in-anii-60

Ceea ce vedem noi acum, în București, nu este aspectul unui oraș occidental civilizat. Iată cum arată afișajul la Piața Crângași și cum este la Oxford.

afirsaj-crangasi-vs-Oxford

Mă și mir că, în 30 de ani de la Revoluție, nu s-a preocupat nimeni de aceste aspecte. La Oradea o să vedeți că s-a preocupat. La Cluj și la Timișoara s-au preocupat. Dar nu la București”, a precizat Ciprian Ciucu.

ADVERTISING

În aceste condiții, PNL București vine cu o serie de propuneri, mai întâi pentru Sectorul 6. Dacă ele se vor bucura și de sprijinul USR și vor fi adoptate de Consiliul Local, toate firmele vor avea la dispoziție 12 luni ca să se adapteze la noile reguli.

„Venim cu recomandări despre cum ar trebui să arate litere volumetrice și cum vor fi copertinele.

Ne vom confrunta cu mediul privat, cu firmele, să vedem dacă recomandăm și culori de brand. În mod normal, brand-ul este o chestiune care aparține firmei.

Dar la Viena, spre exemplu, n-am văzut brandul McDonalds cu culori stridente, ci doar cu verde și auriu. La Oradea, firmele băncilor nu au culori țipătoare. Individualizarea se face prin alte metode”, a mai spus Ciprian Ciucu.

Iată doar câteva măsuri pe care le propune PNL București, în noul regulament de publicitate stradală:

  • limita de înălțime a firmei nu trebuie să depășească 25% din înălțimea vitrinei. Lățimea este cea a vitrinei și trebuie amplasată în așa fel încât să nu acopere elemente ale clădirii (ferestre, coloane, balcoane, elemente distincte) sau vitrina
  • nu se acceptă firme din materiale fără durabilitate (pânză, poliplan, carton), iar pe arterele principale firmele vor fi tip caseta luminoasă sau litere volumetrice, litere cu dimensiunile cuprinse între 33% și 50% din lățimea vitrinei.
  • pe clădirile de locuit care au două sau mai multe spaţii comerciale sau cu altă destinație, situate la parter sau mezanin, firmele se vor amplasa în mod unitar prin adoptarea unor soluții armonizate pentru toate spațiile.
  • firmele realizate în consolă (perpendicular pe faţadă) se vor monta la inălţimea minimă de 2,5 m. de la nivelul trotuarului. Dimensiunea maximă acceptată este de 50 cm x 70 cm. Grosimea firmelor poziționate paralel cu fațada nu va fi mai mare de 0,25 m
  • copertinele pe care se inscripționează o firmă vor fi amplasate/ridicate de la nivelul trotuarului minim 2,50 m. și vor ieşi din planul fațadei maxim 1,50 m, dar păstrând o distanţă de minim 1,50 m față de planul vertical ce trece prin bordura carosabilului sau față de aliniamentul arborilor (daca aceștia există).
  • firmele luminoase pot fi amplasate doar paralel cu fațada imobilului și vor fi amplasate la minimum 3 m. de la nivelul solului. Iluminarea firmelor se va face cu becuri de tip LED. Este obligatoriu ca pe timp de noapte, intensitatea luminoasă a mijloacelor publicitare să fie redusă cu 35%
  • firmele luminoase amplasate la mai puţin de 30 m de semnalizările rutiere nu vor folosi culorile specifice acestora și lumina intermitentă.
  • este interzisă inscripționarea firmelor pe uși de acces, pe pereții clădirii, cutii poștale cu autocolant.
  • inscripționarea pe vitrină nu poate ocupa mai mult de 25% din suprafața vitrinei. Inscripționarea se face cu autocolant alb pentru: afișarea orarului , lângă intrare, denumire, promoții temporare(maximum 30 de zile)
  • este interzis să se folosească fotografii de produse în exterior, lipite pe vitrină, obturând vizibilitatea produselor reale
  • este interzisă decorarea pe partea de jos a fațadei clădirii
  • Ierarhie a dimensiunilor pt firmele publicitare: se acceptă doar un element grafic mare (denumirea firmei) si unul sau mai multe elemente grafice mici(descriptorul afacerii, sloganul, contact, produse sau servicii).
ADVERTISING

Puteți citi aici, integral, propunerea de regulament de publicitate stradală în Sectorului 6:

În condițiile în care viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu (PNL), a fost prezent la conferința de presă - Ciprian Ciucu a susținut că își dorește ca inițiativa de reglementare a publicității stradale comerciale să fie preluată și de Consiliul General și să se aplice la nivelul întregului București.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇