Un nou accident a avut loc sâmbătă, la intrarea în Pasajul Unirii, al patrulea de când a fost inaugurat pasajul refăcut.
De data asta este vorba de un autocar plin cu copii, care a acroșat limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă, potrivit Digi24. Bucăți din acoperișul autocarului s-au desprins și au căzut pe un automobil care circula în zonă, spărgându-i parbrizul. Copiii s-au speriat, dar nu au fost răniți.
Este al patrulea astfel de incident petrecut în ultimele zile, după ce pasajul reabilitat de Primăria Sector 4 a fost redat circulației în weekendul trecut.
Accidentul anterior a avut loc joi dimineața, când un TIR s-a blocat la intrarea în tunel. Acesta a acroșat limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă. Atât limitatorul cât și tirul au fost avariate grav.
De fiecare dată, primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a susținut că nu s-a schimbat nimic la renovare și a îndemnat conducătorii auto să respecte regulile de circulație.
În schimb, șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4, Marius Coaje (fostul consilier pe probleme de infrastructură al Gabrielei Firea), a confirmat pentru spotmedia.ro că plafonul pasajului a fost coborât, dar spune că această modificare nu are nicio influența negativă asupra traficului.
„Incidente existau și înainte de consolidare. Dar rămâneau vehiculele blocate în interiorul pasajului. Se desumflau roțile mașinii blocate, iar aceasta era scoasă afară.
Într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri. A fost necesar, ca să intre toate paturile de cabluri, toate corpurile de iluminat și tot ce înseamnă automatizare pentru ventilatoarele montate în pasaj.
În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri.
În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare.
Și șoferii treceau de acea poartă, intrau în pasaj și – dacă mașina avea o înălțime mai mare – rămâneau blocați înăuntru. Și, cu ajutorul poliției și al IGSU, li se dezumflau roțile și erau scoși afară.
Evenimentul de astăzi (joi - n.r.) a fost cauzat de un șofer turc, care a susținut că prin pasaj i-a indicat aplicația de navigare că trebuie să meargă. El, în mod clar, nu avea ce să caute acolo.
Niciodată tirurile nu au trecut prin pasaj. Avea o înălțime de 4 metri și 20 de centimetri. N-ar fi încăput niciodată! A avariat poarta de gabarit. Și i se va face deviz să achite daunele. Și-a stricat tirul... a creat o pagubă destul de mare.
La incidentul anterior, a fost un autocar care n-a avut loc în pasaj din cauza aparatului de aer condiționat care bănuiesc că a fost montat ulterior achiziției și a crescut înălțimea vehiculului.
Per total, niciodată autocarele mari și tituri n-au avut loc în pasaj. Cei 15 centimetri cu care s-a coborât plafonul – din motive de siguranță – nu schimbă cu nimic situația”, a precizat Marius Coaje pentru spotmedia.ro
Pasajului Unirii a fost redeschis, duminică seară, după lucrări care au durat 77 de zile. Investiţia de 12 milioane de euro a vizat punerea în siguranţă a pasajului, lung de 900 de metri.
Primăria Sectorului 4 a spus că Pasajul Unirii a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară.