Patru navigatori, între care şi un român, aflaţi la bordul unui tanc petrolier au fost răpiţi de piraţi din Golful Guineei.
Printre cei 23 de marinari de pe navă se aflau ruşi, români şi filipinezi. În prezent, nava se află în siguranţă cu restul echipajului la bord.
Potrivit unui comunicat al Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), patru navigatori au fost răpiţi în ultimul atac de piraterie din Golful Guineei care a implicat un tanc petrolier.
"Atacul tancului Agisilaos înregistrat în Insulele Marshall a fost raportat pe 29 noiembrie 2020, în timp ce acesta se afla la cinci mile marine de la marginea de vest a Golfului Guineei şi la 22 de mile marine la vest de Togo. Echipajul navei a încercat să evite îmbarcarea prin manevre evazive, dar nu a avut succes. Petrolierul ar fi avut la bord 23 de membri în echipaj înainte de incident, inclusiv cetăţeni ruşi, români şi filipinezi”, se arată în comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Conform reprezentanţilor acestora, printre navigatorii răpiţi se află şi un român.
Sursa citată menţionează că nava se află acum în siguranţă cu restul echipajului la bord, iar autorităţile au fost notificate de acest incident.
Piraterie ca pe vremea lui Barbă-Neagră
SLN a precizat că acesta este cel de-al 24-lea incident de răpire confirmat în apele Golfului Guineei în 2020, cu 122 de navigatori răpiți de pe nave, arată datele din Dryad. Atacul este raportat în spatele unui şir de răpiri reuşite în zonă în ultima lună.
Sindicatul Liber al Navigatorilor consideră că zona Golfului Guineei trebuie securizată cât mai urgent.
"Apele maritime din vestul Africii rămân periculoase pentru navigaţie. Sindicatul Liber al Navigatorilor, în cor cu organizaţiile navigatorilor din toată lumea reunite sub ITF, consideră că zona Golfului Guineea trebuie securizată cât mai urgent din acest punct de vedere.
Pirateria este un real pericol pentru navigatori şi nu de puţine ori aceste atacuri barbare au dus la pierderea vieţii mai multor navigatori, în ciuda faptului că aceste rapiri vizează direct un scop material, acela de a obţine sume de bani” , a mai transmis Sindicatul Liber al Navigatorilor.