Un Boeing a eliberat tone de kerosen peste opt comune din Belgia și apoi a aterizat de urgență

Un Boeing a eliberat tone de kerosen peste opt comune din Belgia și apoi a aterizat de urgență
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Un avion Boeing 747 a efectuat o evacuare de urgenţă a kerosenului deasupra a opt comune din Liège, după ce a avut o problemă cu trenul de aterizare în timpul zborului.

Un miros neobişnuit a surprins duminică numeroşi locuitori din periferia oraşului Liège, în Belgia. Semnalat pe reţelele sociale şi autorităţilor locale, acest miros neplăcut a stârnit iniţial îndoieli.

În cele din urmă, vineri s-a identificat cauza: un avion cargo Boeing 747 a efectuat o evacuare masivă a kerosenului deasupra mai multor localităţi, după un incident tehnic survenit la scurt timp după decolare, relatează RTBF.

Aeronava, operată de compania Challenge Airlines, a decolat de pe aeroportul din Liège puţin înainte de ora locală 10:30, cu destinaţia New York. La scurt timp după decolare, echipajul a detectat o defecţiune la trenul de aterizare, obligând avionul să se întoarcă şi să se pregătească pentru o aterizare de urgenţă. Cu rezervoarele pline, greutatea aeronavei depăşea limita autorizată pentru o aterizare în siguranţă.

Până la 100 de tone de kerosen

Avionul Boeing 747 a început astfel procedura de evacuare a combustibilului, efectuând timp de aproape o oră manevre de zbor în cerc deasupra vestului oraşului Liège, după cum arată datele site-ului de monitorizare aeriană FlightRadar24.

Aeronava a aterizat în cele din urmă fără incidente la aeroportul din Liège la ora locală 11:45. Conform mai multor estimări relatate de presa belgiană, până la 100 de tone de kerosen s-ar fi eliberat deasupra a opt comune, printre care Grâce-Hollogne, Awans sau Crisnée.

„Este o procedură numită eliberare de combustibil, utilizată în principal în caz de urgenţă”, a explicat Christian Delcourt, purtătorul de cuvânt al aeroportului din Liège.

El a precizat că această operaţiune are scopul de a uşura avionul pentru a evita deteriorarea structurii sale la aterizare, combustibilul evaporându-se în mare parte la altitudine. Cu toate acestea, reglementările prevăd că acest tip de evacuare trebuie să se efectueze la o altitudine minimă de 3000 de metri şi, în principiu, deasupra Mării Nordului, departe de zonele locuite.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇