Un pasager care se poate deplasa doar în scaunul cu rotile a fost nevoit să se târască treaptă cu treaptă pe scara avionului Ryanair, după aterizare, pentru că personalul de zbor i-a transmis să se descurce singur dacă nu vrea să aștepte ajutorul care venea peste o oră.
Adrian Keogh, din Wicklow, Irlanda, a avut parte de o experiență oribilă când avionul cu care călătorea a aterizat sâmbătă pe aeroportul Landvetter din Suedia. Fiind o persoană cu dizabilități, care se poate deplasa doar în scaun cu rotile, el avea nevoie de ajutor pentru a putea coborî din avion, dar echipajul i-a spus că, dacă nu dorește să aștepte, atunci poate să se târască singur pe scară, relatează BBC.
Keogh, imobilizat într-un cărucior din 2015, când a suferit un accident în construcții, a povestit pentru BBC că personalul care trebuia să-l ajute să coboare ar fi venit abia după o oră. Însă el nu putea aștepta atât timp, din cauza durerilor provocate de zbor și pentru că trebuia să meargă la toaletă, așa că s-a târât treaptă cu treaptă, în fund, pe scara avionului, până a ajuns jos.
Bărbatul era însoțit de fratele său, iar acesta s-a oferit să-l care pe scară, dar el a refuzat, de teamă că ar putea să cadă amândoi. "Erau trepte abrupte, ondulate, din oțel. Dacă ar fi căzut, am fi fost amândoi răniți, așa că am coborât singur", a povestit Keogh.
"Nu-i prima dată când sunt blocat într-un avion în timp ce toată lumea a debarcat. E inacceptabil - tot ce cer e să pot să călătoresc cu demnitate", a mai spus el.
Conducerea aeroportului suedez a prezentat scuze și a transmis că "regretă profund" experiența de care a avut parte Keogh, dând vina pe "mai multe evenimente nefericite" care au dus la întârzierea angajaţilor. La rândul său, Ryanair a explicat că asistența pentru coborâre era acordată de un alt furnizor și că anchetează incidentul.
Cazuri similare au fost raportate și în alte aeroporturi. Inclusiv un jurnalist de BBC a fost lăsat în avion pe aeroportul Heathrow din Londra.
Guvernul britanic are câteva recomandări pentru evitarea unor astfel de situații:
- Pasagerii care au nevoie de asistență să facă cerere către compania aeriană, agenția de turism sau agentul de turism cu 48 de ore înaintea călătoriei. Dacă pasagerul nu a anunțat în prealabil, asistența va fi acordată, dar va trebui să aștepte mai mult timp.
- Dacă pasagerul cu dizabilități este nemulțumit de modul în care s-a desfășurat operațiunea de coborâre, Autoritatea Aeronautică Civilă recomandă să depună plângere direct la biroul companiei aeriene sau la aeroport.
- În cazul unui răspuns nesatisfăcător, pasagerul se poate adresa unui organism de mediere și conciliere, înainte de a se adresa instanței.
T.D.