Ultimul zbor al miliardarului Dan Petrescu

O manevră bruscă, prin care aparatul de zbor a urcat cu o viteză foarte mare, la 3 minute de la decolare, poate fi explicația opririi motorului avionului pilotat de cel mai mare proprietar de terenuri din România.
Ultimul zbor al miliardarului Dan Petrescu
  • Experții italieni susțin că tragicul accident a fost provocat de o problemă medicală a pilotului ori de o decizie riscantă;
  • Până acum, nu sunt indicii că prăbușirea a fost rezultatul unei conspirații criminale;
  • Dan Petrescu era pasionat de pilotaj și considera avioanele de mici dimensiuni foarte sigure; 

Puțini știu, dar în accidentul aviatic de duminică din apropiere de Milano și-a pierdut viața “proprietarul” Cartierului Primăverii. 

O bună parte din terenurile pe care s-au construit clădiri și blocuri de apartamente în cea mai scumpă zonă din București și din România îi aparțineau.

Multe dintre ele au fost construite chiar prin companiile lui Dan Petrescu, “cel mai bogat român”, cum l-a numit Ion Țiriac, un miliardar mult mai cunoscut. 

Cei doi au lucrat împreună vreme de două decenii și au continuat să investească și să se consulte și după ce afacerile lor s-au despărțit.

Dan Petrescu, 68 de ani, a fost un bărbat căruia îi plăcea riscul. Era pasionat de tot ce înseamnă mișcare și vehicule. Făcea sport, schia și avea o pasiune pentru biciclete, scutere și avioane de mici dimensiuni.

Deseori, în București se deplasa pe bicicletă sau pe scuter, povestesc mulți dintre cei care l-au cunoscut.

Dan Petrescu avea licență de pilot de peste 10 ani și considera că avioanele de mici dimensiuni sunt foarte sigure și ușor de pilotat.

Și-a păstrat un profil retras, pentru că era convins că publicitatea personală dăunează afacerilor.

În domeniul imobiliar, modelul de business constă în a cumpăra un teren cât mai ieftin și “bine poziționat” pentru ca, apoi, să-i crești valoarea cât mai mult, conform experților de la millionacres.com. 

Dacă ești popular și lumea știe că ai foarte mulți bani, proprietarii terenurilor vor cere mai mult, iar asta devine o problemă pentru afacerile din acest domeniu.

Dan Petrescu a fugit din România în anii ’80, în timpul comunismului, stabilindu-se în Germania. Acolo a început să se inițieze în afaceri, o vreme lucrând ca dealer auto.

În acest context îl cunoaște pe Ion Țiriac, iar aceștia dezvoltă un parteneriat de lungă durată.

Dan Petrescu a devenit mâna dreaptă a fostului tenismen în ce privește investițiile și afacerile.

Cei doi revin în România după 1990 și lansează o bancă și mai multe de companii prin care achiziționează terenuri, dar devin și reprezentanții mai multor mărci de automobile pe care le vând în țară.

Dan Petrescu a profitat din plin de prețurile mici ale terenurilor din anii ’90 și de faptul că avea lichidități. Atunci și-a creat un portofoliu imobiliar important, pe care l-a dezvoltat mai târziu.

Folosindu-se de faptul că Țiriac era foarte popular în Germania, fiind cel care l-a “manageriat” pe Boris Becker, Dan Petrescu a avut acces la directori importanți ai companiilor din această țară, reușind să-i atragă pe investitorii germani, care au dezvoltat afaceri în parteneriat cu cei doi, pe terenuri aflate în portofoliile acestora.

Conform mai multor informații, Anca Surugiu, cea care conducea imperiul imobiliar al lui Dan Petrescu, va administra afacerile miliardarului.

Posibile cauze ale accidentului

Ultimul zbor al lui Dan Petrescu a fost de 3 minute și 32 de secunde. Din acel moment, conform investigatorilor italieni, avionul Pilatus PC 12, “the world greatest single”, cum e prezentat pe site-ul oficial al companiei (în traducere liberă: cel mai mare avion din lume cu un singur motor) “a intrat în picaj și nu s-a mai redresat până la prăbușire".

În momentul în care controlorii de zbor au observat că aparatul a deviat de la cursul stabilit, unul dintre ei a intrat în legătură cu pilotul Dan Petrescu și l-a întrebat: “De ce ai deviat cursul? Vrei să eviți turbulențele?”

Avionul pilotat de miliardarul Dan Petrescu s-a prăbușit peste o clădire în care nu se afla nimeni la acea oră, în apropiere de Milano - Foto: Hepta.ro

“Nu!”, a fost răspunsul primit de controlorul de zbor, conform unor surse citate de cotidianul italian “Corriere della Sera”.

Pilotul nu a trimis niciun semnal SOS către turnul de control.

Experții consultații de jurnaliștii italieni vorbesc de două cauze posibile ale accidentului: calarea motorului sau pierderea orientării în spațiu a pilotului apărută în plafonul de nori.

Unul dintre primii pași făcuți în anchetă, conform Corriere della Sera, este verificarea certificărilor pilotului și experiența de zbor a acestuia.

O urcare rapidă care a depășit posibilitățile tehnice ale avionului

În analiza preliminară a datelor înregistrate de radare, se observă că la scurt timp după ce avionul face prima curbă, acesta țâșnește în sus cu o viteză de 1.767 de metri/minut, una care nu poate fi susținută de performanțele tehnice ale avionului și care ar fi provocat oprirea motorului, susțin experții citați de cotidianul italian.  

“Nu este nicio coincidență că la scurt timp avionul a început să cadă cu o viteză de 7.315 metri/minut”, au mai spus aceștia.

Experții n-au făcut nicio referire, după primele date analizate, la posibilitatea unei mâini criminale.

Aceștia lasă să se înțeleagă că a fost vorba de o problemă de ordin medical a pilotului sau de o manevră bruscă, extrem de riscantă.

Faptul că miliardarul român nu se simțea amenințat sau că se află în pericol o arată și lipsa oricăror precauții în ce privește modul de deplasare a familiei sale.

În general, familiile foarte bogate, cu multe responsabilități, nu se deplasează împreună, tocmai pentru a evita o tragedie în care să-și piardă viața și să se irosească tot ce-au agonisit. Același principiu e adoptat și de conducerea companiilor. Nu sunt urcați toți directorii în același mijloc de transport.

Două familii cu rude și prieteni aflate într-un avion pilotat de cel mai influent și puternic dintre ei sugerează că Dan Petrescu era încrezător că nu se poate întâmpla nimic rău.

Cine se afla în aparatul de zbor:

  • Dan Petrescu, 64 de ani, pilotul avionului;
  • Dan Ștefan Petrescu, 30 de ani, fiul miliardarului;
  • Dorotea Petrescu Balzat, 65 de ani, soția lui Dan Petrescu;
  • Claire Stephanie Caroline Alexandrescu, 34 de ani;
  • Filippo Nascimbene, 33 de ani, cetățean italian;
  • Raphael Nascimbene, 1 an, fiul lui Claire Caroline Alexandrescu și Filippo Nascimbene;
  • Miruna Anca Wanda Lozinschi, 65 de ani, cetățenie franceză, mama Carolinei Alexandrescu;
  • Julien Brossard, 36 de ani, cetățean canadian, un prieten al lui Dan Ștefan Petrescu;  
Cei opt membri ai echipajului fuseseră la botezul lui Raphael și se îndreptau spre Sardinia, unde Dan Petrescu avea o casă de vacanță, conform informațiilor publicate în presa din Italia.
Aici puteți vedea traseul avionului de la decolare la prăbușire și datele de zbor, altitudine și viteză.

Citiți și alte articole interesante pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇