Europarlamentarul PNL Siegfried Mureșan a postat pe Facebook o fotografie cu o stradă din Cluj, inaugurată în urmă cu o lună, si o altă fotografie cu Șoseaua Fabrica de Glucoză, redeschisă joi.
”Vreți ca Bucureștiul să arate ca în imaginea din stânga sau ca în imaginea din dreapta?”, întreabă Siegfried Mureșan.
Europarlamentarul precizează și care sunt diferențele între cele două străzi.
”Iată diferența între o stradă lărgită de primarul Emil Boc în Cluj, strada Bună Ziua inaugurată acum o lună, și bătaia de joc a Gabrielei Firea pe Șoseaua Fabrica de Glucoză.
Strada Bună Ziua din Cluj are benzi de biciclete de 1,5 m pe fiecare parte, trotuare pe ambele părți cu o lățime de 1,9 metri, au fost deviate și redimensionate rețelele subterane pentru apă și gaz și, în plus, au fost montate și stații de încărcare a mașinilor electrice.
Fabrica de Glucoză are o glumă de pistă de biciclete, prea îngustă și lipită de un trotuar și mai îngust, care pe alocuri are o lățime de doar 50 de centimetri, ceea ce face imposibilă deplasarea cu un cărucior cu copil, după cum arată HotNews.ro. Dacă suntem însoțiți de cineva, trebuie să mergem unul în spatele celuilalt, ca în excursiile de la grădiniță, sau să mergem pe pista de biciclete, ceea ce pune în pericol atât pietonul, cât și biciclistul.
În plus, trotuarele sunt blocate fie de copaci, fie de transformatoare electrice. Cu această infrastructură înghesuită, Strada Fabrica de Glucoză construită de Gabriela Firea este un pericol atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști!”, scrie Siegfried Mureșan pe Facebook.
”Gabriela Firea a făcut pistă de biciclete în interesul comercianților de borduri”
Europarlamentarul subliniază că Șoseaua Fabrica de Glucoză traversează una dintre cele mai aglomerate zone ale Bucureștiului, zona Pipera.
Potrivit acestuia, șoseaua ar fi trebuit să lase suficient spațiu pentru ca oamenii să prefere bicicleta ca mijloc de transport la birou și să lase mașina acasă sau să renunțe la metrou.
”La ora de vârf, stația de metrou Pipera este arhiplină. O arteră lărgită în interesul oamenilor ar fi trebuit să lase suficient spațiu pentru ca oamenii să prefere bicicleta ca mijloc de transport la birou și să lase mașina acasă sau să renunțe la metrou.
Această pistă de bicicletă lipită de trotuar printr-un rând de borduri inutil nu te încurajează să faci acest lucru. Pe 1,5 metri de pistă, cum a făcut Emil Boc la Cluj, se poate! Gabriela Firea a făcut „pistă de biciclete” pe Fabrica de Glucoză în interesul comercianților de borduri, nu în interesul pietonilor și al bicicliștilor!”, menționează europarlamentarul.
Mai mult, atrage Siegfried Mureșan atenția, Primăria nu a montat stații de încărcare a mașinilor electrice ”din simplul motiv că doamna Firea vrea să țină Bucureștiul poluat și blocat în secolul XX”.
Ce spune Firea despre lărgirea Șoselei Fabrica de Glucoză
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, spune că pe șoseaua redeschisă joi există piste pentru bicicliști și trotuare proiectate și executate conform normativului în vigoare, avizate în prealabil de Brigada Rutieră.
”Potrivit proiectului tehnic, pistele pentru bicicliști au 1,5 metri lățime, iar trotuarele 2 metri lățime. Pe trotuar, au fost proiectate la cererea Direcției de Mediu alveole pentru copaci, de 1 metru lățime, iar acolo unde lățimea trotuarului s-a micșorat a fost găsită o soluție pentru integrarea alveolelor în trotuar”, scrie Gabriela Firea pe Facebook.
Edilul subliniază că lucrările la tronsonul cuprins între Bulevardul Barbu Văcărescu și Calea Floreasca au fost întârziate din cauza lucrărilor ample la magistrala care alimentează cartierul Aviației cu apă caldă și căldură.
Primarul Capitalei a pus pe Facebook si fotografii cu Șoseaua Fabrica de Glucoză:
Circulația pe ambele sensuri ale Șoselei Fabrica de Glucoză a fost reluată joi. S-a deschis momentan segmentul dintre Șoseaua Petricani și Strada Barbu Văcărescu.