Nu se întâmplă numai la București: Și capitala Bulgariei are o centură prea subțire. Lipsește al treilea strat de asfalt, plătit din bani UE

Nu se întâmplă numai la București: Și capitala Bulgariei are o centură prea subțire. Lipsește al treilea strat de asfalt, plătit din bani UE
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Stratul de suprafață al șoselei care înconjoară capitala bulgară, Sofia, apare doar în proiectul de modernizare.

Al treilea strat de asfalt care ar fi trebuit să acopere artera rutieră cu regim de autostradă nu există, a declarat ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale, Ivan Șișkov, care a inspectat de două ori drumul împreună cu directorul companiei naționale de infrastructură, Vencislav Angelov, relatează Euractiv.

La prima verificare, Șișkov a spus că al treilea strat de asfalt apare în proiect și ar trebui să aibă o grosime de 20 de centimetri, dar nu a mai fost turnat. "Ce vedeți acum este de 14 centimetri, o parte din drum lipsește", le-a spus el jurnaliștilor.

ADVERTISING

Angelov a promis că vor fi făcute alte măsurători în secțiune pentru a vedea care este situația drumului. Autoritățile au prelevat o mostră din stratul de asfalt de pe un pod și au testat structura de oțel a acestuia.

Ministrul a declarat că șoseaua de centură a Sofiei are nevoie de reparații majore. El a subliniat că lucrările vor trebui finalizate mai devreme decât era planificat și vor fi făcute pe cheltuiala statului.

Construcția porțiunii de nord a centurii, cu o lungime de 17 kilometri, costă 110 milioane de euro, și a fost finanțată prin Programul Operațional "Dezvoltare Regională" 2007-2013.

ADVERTISING

Pe 30 decembrie 2015, premierul de atunci, Boiko Borisov, a inaugurat un segment de 13 kilometri. Centura a fost deschisă complet pe 29 aprilie 2016.

O situație asemănătoare s-a înregistrat în România, unde un segment de aproape 9 kilometri din Centura Capitalei a rămas de vreo 6 ani fără ultimul strat de asfalt. Porțiunea respectivă se află în vestul Bucureștiului, între intersecția Centurii cu Autostrada A1 și cea cu Drumul Național 7.

Potrivit contractului, asocierea de firme care a preluat secțiunea avea la dispoziție trei luni ca să proiecteze lucrările și 15 luni ca să le execute, potrivit CNAIR. Ulterior, termenul de execuție a fost prelungit printr-un act adițional.

ADVERTISING

Constructorul a lucrat o perioadă, dar nu a dus proiectul la bun sfârșit, iar în 2017 ministrul Transporturilor de la acea vreme, Răzvan Cuc (PSD), a inaugurat porțiunea de șosea fără stratul superficial de asfalt numit de constructori "strat de uzură".

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇