După 7 ani de chin, s-a deschis pasajul de la Domnești, primul giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei. Cum va ajuta

După 7 ani de chin, s-a deschis pasajul de la Domnești, primul giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei. Cum va ajuta

S-a inaugurat, vineri la prânz, pasajul de la Domnești. Este primul giratoriu suspendat deschis pe Centura Capitalei, iar scopul său este să reducă aglomerația din trafic, în sud-vestul orașului.

Mai exact, de acum înainte, șoferii care circulă pe DJ 602, spre și dinspre Domnești, vor urca pe pasaj și vor trece pe deasupra Drumului Național Centura București (DNCB).

Pasaj-Domnesti-2
Giratoriul suspendat de la Domnești. Foto: Asociația Pro Infrastructura

Până la inaugurarea pasajului, cu toții erau obligați să străbată o intersecție cu DNCB. Iar asta îngreuna traficul atât de centură, cât și de DJ 602.

ADVERTISING

Primele imagini cu șoferi care conduc prin sensul giratoriu suspendat au fost postate pe Facebook de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD).

Pasaj-Domnesti-3
Giratoriul suspendat de la Domnești. Foto: Asociația Pro Infrastructura

Cu alte cuvinte, inaugurarea pasajului este binevenită pentru șoferii care au drum prin zonă.

Din păcate, ea are loc foarte târziu. Într-o postare recentă, Asociația Pro Infrastructura (API) e povestit, pe larg, cât de greu au progresat lucrările și de ce acest pasaj este, de fapt, unul „al rușinii” pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

BUCURESTI - PASAJUL DOMNESTI - 7 NOI 2022
Foto: Inquam Photos/George Călin

„Licitația a fost lansată în martie 2015 și atribuită de CNAIR abia în mai 2017, după nenumărate bâlbe și greșeli ale comisiei de evaluare a ofertelor.

ADVERTISING

Câștigătorul de tristă amintire: Straco.

Conform contractului, marea girație suspendată de la Domnești ar fi trebuit să fie gata în august 2019. Dar în decembrie 2019 (ați citit bine) se mișca doar o mică porțiune a șantierului, peisajul fiind unul dezolant, cu 2-3 muncitori meșterind obosiți la 3 pile.

Motive? CNAIR nu e în stare să termine exproprierile, să despăgubească oamenii, la doi ani și jumătate de la semnarea contractului. Colac peste pupăză, între timp Straco intră în insolvență. Blocaj complet.

ADVERTISING

Într-un final apoteotic, Straco își dă obștescul sfârșit și, din fericire, se evită la mustață rezilierea prin preluarea șantierului de către Tracon, subcontractor declarat al Straco.

Din vara lui 2020 începe ușor-ușor să arate a șantier, nu a peisaj post-apocaliptic”, a transmis API.

Fata Morgana la Domnești: și totuși e realitate! După 14 ani de chin și tone de înjurături pe care toată apa de pe...

Publicată de Asociația Pro Infrastructură pe Joi, 3 noiembrie 2022

Unde se mai lucrează

În prezent se mai lucrează la 3 giratorii suspendate pe Centura Capitalei.

Unul e la intersecția Centurii cu Șoseaua Olteniței. E construit de Itinera Spa și ar putea fi gata anul următor.

Al doilea este la intersecția Centurii cu Șoseaua Berceni. E construit de o asociere condusă de Trameco SA și din care fac parte și firmele Vahostav -SK a.s. și Construcții Erbașu SA. Și acest pasaj ar putea fi gata în 2023.

După deschiderea circulației inclusiv pe pasajele Berceni și Oltenița, ambuteiajele din traficul rutier în zona de sud a Bucureștiului vor fi eliminate, a precizat vineri Grindeanu.

Al treilea giratoriu suspendat se construiește la intersecția Centurii cu Șoseaua Cernica. Executant este Tirrena Scavi, companie italiană contractată de CNAIR în 2020. Potrivit respectivului contract, lucrările ar fi trebuit finalizate în 15 luni.

La acest moment, însă, șantierul e foarte departe de final, după cum se poate vedea în imaginile surprinse de pasionații de infrastructură. E greu de crezut că proiectul va fi gata mai devreme de anul 2024.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇