Slabe șanse ca România să încaseze banii din PNRR pe autostrăzi: „Oamenii de genul ăsta ne costă zeci de milioane, anual”

Slabe șanse ca România să încaseze banii din PNRR pe autostrăzi: „Oamenii de genul ăsta ne costă zeci de milioane, anual”

Un studiu de monitorizare realizat de Asociația Pro Infrastructură arată că șansele ca toate cele 4 autostrăzi prinse în PNRR să fie finalizate la timp sunt mici, deoarece pentru două există un risc real să se rateze termenele. Nerespectarea termenelor limită înseamnă nedecontarea banilor de către Comisia Europeană.

Publicitate

”Dintre cei 438 kilometri de autostradă, doar 188 km au șanse maxime să respecte regulile PNRR și să fie funcționali până în 2026, 82 km au șanse bune și 96 km sunt deja la limită.

Mai grav, cei 59 de km din A8 au șanse (foarte) mici și ne luăm acum adio de la cei 13 km de pe A1, sperând că în 2026 vom găsi soluții de continuare pe alte tipuri de fonduri europene, fără să suferim corecții financiare majore sau să dăm banii înapoi”, spune Ionuț Ciurea, director al Asociației Pro Infrastructură, citat de CursDeGuvernare.ro.

Publicitate

Problema nu mai ține nici măcar de legislație: e vorba, pur și simplu, de lipsa de determinare a angajaților publici și de lipsa criteriilor de performanță în gestionarea proiectelor cu bani europeni.

”CNAIR nu poate livra mai mult de 50 de km de autostradă pe an, asta e capacitatea actuală a administrației, pentru tot ce înseamnă birocrație, adică avize, acorduri, exproprieri etc.”, mai spune Ionuț Ciurea.

Este convins că lucrurile nu se vor schimba în bine în viitor, pentru că problema este atitudinea angajaților.

”Ce este grav: nu există intenție declarată de a aduce un suflu nou la CNAIR ca să accelerăm proiectele și să ne încadrăm în termenele din PNRR. Pe funcționarii actuali nu îi interesează autostrăzile, ci să își ia salariul. Oamenii de genul ăsta ne costă zeci de milioane, anual, decizii definitive câștigate de diverși antreprenori în instanțe și nimeni nu schimbă nimic”.

Citește mai multe explicații, inclusiv studii de caz, în articolul integral pe CursDeGuvernare.ro.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇