Perspectiva dezastrului ce ar putea avea loc în cazul unei surpări a planşeului de la Piaţa Unirii se vede cel mai bine în subteran.
Planşeul şi pasajul rutier sunt încadrate în clase maxime de risc. Asta înseamnă că în unele locuri pot ceda oricând doar sub greutatea traficului de la suprafaţă.
Lucrările de consolidare ar trebui să înceapă urgent, altfel ne pândeşte o catastrofă, atrag atenţia experţii.
Sub planşeul Unirii, porţiunea lungă de 360 de metri, ce este străbătută zilnic de apă, abia mai susţine Piaţa Unirii. Sunt semne care arată că planşeul nu mai suportă mult timp traficul de la suprafaţă. Armăturile sunt corodate de infiltraţii şi deformate iar unii piloni de susţinere au crăpat.
"O structură nu trebuie să ajungă aşa. Foarte multe din aceste elemente sunt întrerupte brusc, există armături afară, altele ca urmare a degradării au armături extrem de corodate. Am recomandat varianta înlocuirii totale", a declarat Ionuţ Radu Răcănel, conferenţiar Universitatea de Construcţii Bucureşti.
Citește integral pe Observator News