Procesul de vaccinare a fost întrerupt, miercuri, pentru aproximativ trei ore, din cauza unor probleme tehnice ale Registrului Electronic Naţional de Vaccinare.
Probleme au fost semnalate în toată țara, dar momentan există informații oficiale doar de la Sectorul 4.
”Vaccinarea persoanelor împotriva COVID-19 a fost sistată, în această dimineată, în toate centrele din Sectorul 4, în intervalul orar 08:30-11:30. Timp de 3 ore, nicio persoană programată pentru administrarea serurilor Pfizer sau AstraZeneca nu a putut fi imunizată, din cauza unor defecţiuni tehnice apărute la Registrul Electronic Naţional de Vaccinare (RENV), ce nu au permis înregistrarea datelor în sistem şi nici eliberarea adeverinţelor de vaccinare”, a transmis, miercuri, Primăria Sector 4, într-un comunicat de presă.
În Sectorul 4 funcţionează 23 de puncte de vaccinare Pfizer şi 6 puncte de vaccinare AstraZeneca, pe care primăria administrează şi în care, zilnic, sunt imunizate în jur de 2.500 de persoane.
”În momentul de faţă, platforma funcţionează şi, în ciuda unor mici disfuncţionalităţi care încă persistă, procesul de vaccinare a fost reluat şi decurge în condiţii normale, astfel încât, în scurt timp, persoanelor care nu au putut fi imunizate în această dimineată să li se poată administra serul, conform programărilor”, a mai transmis Primăria sector 4.
Ce spun CNCAV și STS
Problema a fost înregistrată în toate centrele de vaccinare.
Evident, din cauza aceasta, s-au format cozi uriașe la centrele de imunizare, mai ales în Capitală.
Potrivit unor imagini difuzate de Digi24, a fost aglomerație mare la Romexpo și Palatul Copiilor, unde oamenii s-au așezat la cozi și au așteptat să le vină rândul la imunizare.
În schimb, CNCAV spune că întârzierea de la triaj nu a fost cauzată de RENV.
”Vă informăm că întârzierile din zona de triaj a centrelor de vaccinare nu sunt cauzate de probleme ale Platformei Naţionale de Programare la Vaccinare. Specialiştii IT care administrează Registrul Electronic Naţional de Vaccinări lucrează pentru remedierea situaţiei”, a transmis CNCAV.
La rândul său, STS s-a grăbit să spună că nu administrează Registrul de Vaccinări, ci doar platforma de vaccinare, aceasta neînregistrând întreruperi de funcţionare.
Ultimul, dar nu cel din urmă, a reacționat Ministerul Sănătății, la câteva ore după apariția dificultăților tehnice. MS a precizat că problemele au fost rezolvate:
”Au fost probleme tehnice la sistemul informatic RENV gestionat de INSP, care au fost remediate”.