Lanţul britanic de puburi Wetherspoons a anunţat că unele dintre puburile sale au rămas fără unele branduri de bere din cauza problemelor legate de lanţurile de aprovizionare, scrie BBC.
Marea Britanie se confruntă cu un deficit de şoferi de camion pe care companiile de transport îl pun pe seama pandemiei, dar şi Brexitului, acestea cerând guvernului ca reglementările privind imigraţia să fie modificate, astfel încât şoferii din UE să se poată întoarce. Guvernul susţine însă că industria transporturilor şi retailerii trebuie să pregătească noi şoferi britanici.
Unul dintre cele mai mari grupuri de lobby din UK a reacţionat, arătând că investiţiile în muncitori locali nu vor soluţiona penuriile de forţă de muncă pe termen scurt, notează The Guardian.
Institute of Directors a cerut introducerea de vize noi, flexibile, care să permită muncitorilor străini să acopere roluri cruciale, în special de şoferi de camion, în urma unui exod al acestora din cauza coronavirusului şi Brexitului.
Marea Britanie nu este singura ţară care se confruntă cu o criză de şoferi de camion. Europa înregistrează un deficit estimat la 400.000 de şoferi. Însă nicio altă ţară nu resimte dublul impact suferit de Marea Britanie: al pandemiei şi Brexitului, scrie Aditya Chakrabortty, editorialist The Guardian.
Această combinaţie a dus la un miniexod al muncitorilor est-europeni din Marea Britanie: mai mult de unu din patru muncitori bulgari şi români au plecat de la începutul anului 2020, un motiv pentru care rafturile supermarketurilor britanice sunt goale, fructele au rămas neculese, iar hotelurile din orăşele au pierdut a doua vară la rând, potrivit lui Chakraborttty.
Marea Britanie se confruntă în prezent cu o penurie de 100.000 de şoferi, dintr-un total pre-pandemic de aproximativ 600.000, potrivit BBC.
Mulţi şoferi europeni s-au întors în ţările de origine sau au decis să muncească în alte sectoare. În plus, birocraţia suplimentară generată de Brexit a jucat la rândul său un rol în decizia acestora de a nu se mai întoarce în UK.
S-au produs de asemenea modificări fiscale, devenind mai costisitor pentru şoferii din Europa să lucreze sau să fie angajaţi în UK.
Companiile de transport vor de asemenea condiţii mai bune pentru şoferi în general şi recunoaşterea faptului că aceştia sunt o parte crucială a economiei.
Mari companii din Marea Britanie atribuie deficitul de şoferi de camion Brexitului.
Fondatorul şi preşedintele lanţului de pub-uri Wetherspoons este un ferm susţinător al Brexitului, acesta respingând argumentele potrivit cărora ieşirea Marii Britanii din UE va afecta sectorul britanic de afaceri, potrivit Euractiv.