Autoritățile vin cu precizări după decesul unui bărbat care s-a vaccinat recent antiCovid: Nu există dovezi ale unei legături directe cu administrarea serului

Autoritățile vin cu precizări după decesul unui bărbat care s-a vaccinat recent antiCovid: Nu există dovezi ale unei legături directe cu administrarea serului

Un bărbat de 47 de ani din Târgu Jiu, județul Gorj, cu istoric recent de vaccinare, a decedat în urma unui episod de infarct miocardic acut întins, informează Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19.

citizen

” (...) în cursul zilei de 28 februarie a.c., persoana respectivă s-a prezentat la un centru de vaccinare din Bumbești-Jiu, unde i s-a administrat prima doză de ser produs de compania Oxford/AstraZeneca”, se arată în într-un comunicat de presă remis de CNCAV.

”În urma triajului medical, efectuat potrivit protocoalelor medicale, nu au fost indicate probleme cronice de sănătate. După administrarea dozei de vaccin, conform procedurii, bărbatul a rămas în spațiul de supraveghere postvaccinală timp de 15 minute, fără a prezenta modificări ale stării de sănătate, ulterior părăsind centrul de vaccinare.

citizen

A doua zi, pe 1 martie a.c., în jurul orei 8.00, în timp ce se afla la serviciu, persoana a suferit un stop cardio-respirator, situație care a impus solicitarea unui echipaj de prim-ajutor de la Ambulanță.

Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanță, cât și în unitatea de primiri urgențe a Spitalului Județean de Urgență (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleași zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului.

Investigațiile medicale efectuate în cadrul Secției Anestezie – Terapie Intensivă din SJU Târgu Jiu au evidențiat modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins”, informează CNCAV, precizând că Direcția de Sănătate Publică (DSP) Gorj s-a autozesizat și a derulat verificări pentru documentarea situației în cauză.

Fără dovezi de legătură între vaccinare și deces

citizen

Este important de precizat, însă, că infarctul miocardic acut nu se regăsește ca reacție în prospectul vaccinului AstraZeneca, unde sunt precizate:

  • sensibilitate, durere, căldură, mâncărimi sau vânătaie la nivelul locului de administrare a injecției
  • senzație de oboseală (fatigabilitate)sau stare generală de indispoziție
  • frisoane sau senzație de febrilitate
  • durere de cap
  • greață(senzație de rău)-durere articulară sau musculară
  • umflare sau înroșire la nivelul locului de administrare a injecției
  • febră(>38°C)
  • vărsături(stare de rău) sau diaree
  • somnolență sau amețeli
  • scăderea poftei de mâncare
  • umflare a ganglionilor limfatici
  • transpirație excesivă, mâncărimi ale pielii sau erupții pe piele

Acesta este, însă, cel de-al doilea caz de deces la o persoană cu istoric recent de vaccinare, ambele find anunțate astăzi de autorități.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇