Federația părinților cere să se facă școală online săptămâna viitoare

Federația părinților cere să se facă școală online săptămâna viitoare
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Federația părinților și aparținătorilor legali din România (FEPAL) cere Ministerului Educației trecerea cursurilor în online sincron în ultima săptămână a semestrului I (10-14 ianuarie 2022), ”în vederea stopării focarelor din vacanță și pentru a oferi un răgaz autorităților pentru a pregăti eficient funcționarea școlilor cu prezență fizică, inclusiv procedura de testare eficientă”.

Părinții atrag atenția că specialiștii din domeniul medical avertizează că începerea cursurilor cu prezență fizică accelerează masiv transmiterea intracomunitară, ”școala fiind un vector de transmitere, cu atât mai mult în lipsa testării și recomandă un minim de o săptămână de predare online dat fiind faptul că autoritățile abilitate se dovedesc încă o dată total nepregătite pentru a gestiona situația actuală”.

COMUNICAT“????̦???? ???????????????????? ???? ????????-???? ???????????????? ???????????????? ????????????????????????????????????????!”Din 10 ianuarie toți elevii ar trebui să revină în bănci, după o…

Publicată de Fepal – Federația părinților și aparținătorilor legali din România pe Joi, 6 ianuarie 2022

Ei propun și soluții, inspirate din modelul austriac: instituțiile să fie deschise doar pentru copiii mici, iar aceștia să frecventeze cursurile doar dacă vor părinții.

ADVERTISING

”Pentru a evita problemele ce derivă din lipsa de predictibilitate pentru familiile cu preșcolari sau școlari în ciclul primar care necesită supraveghere din partea părinților, se poate implementa modelul Austriei utilizat la debutul valului Omicron: unitățile de învățământ rămân deschise pentru preșcolari și ciclul primar, dar decizia de a se prezenta fizic la școală sau de a urma cursurile online aparține familiei”, propune Federația.

În plus, spun reprezentanții FEPAL, în ultima săptămână din semestru oricum doar se încheie mediile.

ADVERTISING

”Menționăm faptul că nu există niciun dezavantaj din punct de vedere educațional, ultima săptămână a semestrului fiind dedicată feedback-ului legat de teze, teste sau proiecte, încheierii mediilor și altor activități de ordin administrativ dat fiind faptul că se trece direct în semestrul II, cum ar fi: transferurile școlare, mandatele noilor directori ce necesită alte încadrări la clasă, alte orare, precum și consiliile profesorale.

Scopul acum ar trebui să fie încetinirea pe cât posibil a valului 5 și pregătirea efcientă a școlii cu prezență fizică astfel încât etapele de predare și consolidare ale procesului educațional din semestrului 2 să nu mai fie afectate ca în semestrul I”, mai spun ei.

ADVERTISING

”În ceea ce privește Ministerul Sănătății, solicităm domnului ministru al sănătății Alexandru Rafila, în calitatea sa de specialist în domeniul medical și reprezentant OMS, să se alăture demersului nostru. Pentru educație există soluții de a se adapta contextului actual, nu sănătatea elevilor trebuie să se adapteze educației.

Singurul criteriu de funcționare al școlilor: 60% angajați din unitățile de învățământ vaccinați nu este recunoscut ca fiind aprobat de Ministerul Sănătății, INSP sau CNSU conform răspunsurilor acestora în baza legii 544/2001 și solicităm revizuirea acestuia.

“Turma” școlii include preponderent elevii, astfel încât acest criteriu a fost eronat implementat de Ministerul Educației.

De asemenea, nu există date legat de procentul de vaccinare cu booster a cadrelor didactice, vaccinarea din februarie-martie 2021 nu mai este în mod sigur eficientă.

Reamintim că tările care au ales prezența fizică au ajuns deja la un procent mare de vaccinați cu doza booster la nivel național”, se încheie comunicatul FEPAL.

O.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇