Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susţine că tezele şi-au dovedit inutilitatea în evaluarea elevilor, dar profesorii le pot aplica la clasă, însă fără a fi obligatorii.
”Am susţinut că tezele pot fi o modalitate de creştere a relevanţei notelor. Primul semestru din acest an şcolar ne-a arătat că nu este aşa, pentru că după primul semestru notele peste 8,50, luând în calcul şi tezele, ponderea acestor note nu a mai fost 53 la sută, a fost 60 la sută, lucru care a arătat că tezele nu au relevanţa scontată”, a declarat Sorin Cîmpeanu, miercuri seara, la TVR1.
Ministrul Educaţiei crede că tezele nu mai sunt utile, în prezent.
”Un profesor care vrea să dea o lucrare scrisă, cu sau fără nume de teză, ştiut fiind faptul că prin regulament o să se renunţe la obligativitatea tezelor, el va putea să facă această evaluare, nu îl opreşte nimeni, doar că renunţăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, şi-au dovedit, şi o recunosc, inutilitatea.
Şi o recunosc eu care am susţinut importanţa lor. Văzând rezultatele, am înţeles că, din păcate, nu îşi mai ating scopul. Şi atunci vom merge pe acea evaluare standardizată şi digitalizată”, a declarat Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu a adăugat că examenele naţionale din acest an vor fi diferite în două judeţe.
”Încă din acest an am cerut ca aceste evaluări să se piloteze. Cu alte cuvinte, într-un judeţ, pentru examenul de bacalaureat şi într-un alt judeţ pentru examenul de evaluare naţională, vom face tot posibilul să colectăm datele pe fiecare subiect în parte, iar lucrările să fie corectate printr-o distribuţie computerizată către evaluatorul I şi către evaluatorul II, care nu se cunosc între ei, spre deosebire de situaţia de acum”, a explicat Sorin Cîmpeanu.