Părinții nu vor an școlar cu trimestre: Ideea că elevii români fac prea puțină școală este falsă. Au mai puţine zile, dar mai multe ore

Părinții nu vor an școlar cu trimestre: Ideea că elevii români fac prea puțină școală este falsă. Au mai puţine zile, dar mai multe ore

Federația părinților reacționează la vestea că ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vrea prelungirea anului școlar și revenirea la împărțirea în trei trimestre, argumentând cu cifre că elevii din România poate au mai puține zile de școală, dar fac mai multe ore decât cei din alte țări.

Adevărata problemă, spun ei, ar fi calitatea școlii românești, programa încărcată și felul în care politicienii iau decizii haotice, cum face și actualul ministru.

„Ideea ca elevii români fac prea puțină școală este falsă. Au mai puține zile de școală decât elevii din alte ţări, dar mai multe ore, în total, într-un an decât media elevilor din Europa. Iar acest lucru se întâmplă deoarece elevii români au mult mai multe ore pe zi decât alţii. Un calcul total ne arată că, la sfârşitul tuturor anilor de învăţământ obligatoriu, elevii români adună un număr de 9.050 de ore, care ne situează pe locul 10 din 38 de state europene, peste media europeană. Ni se propune acum prelungirea anului școlar, dar nu se vorbeşte despre aplicarea legii care cere reducerea numărului de ore/săptămână, şi nici despre revizuirea programei actuale, mult prea încărcate, la toate materiile”, transmite Federația părinților și aparținătorilor legali din România (FEPAL).

ADVERTISING

Reprezentații părinților dau vina pe haosul legislativ, care se reflectă asupra întregului sistem de învățământ, pentru rezultatele slabe ale copiilor. Ei spun că și așa se fac prea multe ore, iar ce dorește acum ministrul Cîmpeanu se poate realiza doar după reducerea materiilor, altfel elevii vor veni la școală doar ca să li se dea note o dată la două zile.

„În niciun caz nu putem pune rezultatele slabe ale elevilor români pe seama faptului că ar face şcoală puţină, aşa cum ni se sugerează, ci de vină este calitatea şcolii româneşti, cu ore zilnice multe, programă încărcată şi neadaptată pe categorii de vârstă.

ADVERTISING

Adăugarea unui trimestru în plus pe an ar însemna în jur de 30 de note suplimentare la gimnaziu, și mai multe teze. Astfel, am ajunge la un total de aproximativ 100 de note pe an necesare încheierii situației școlare. Din 180 de zile de școală, 100 de zile ar conține evaluări, în condițiile ideale în care nu am avea mai multe evaluări într-o singură zi. Prin urmare, ar avea loc o evaluare mai des de o dată la două zile. Celor care ar putea argumenta că am mai avut în trecut an şcolar cu trimestre le amintim că acum, la gimnaziu, sunt un număr de 16-20 de discipline, mai multe ca în acea perioadă trecută.

ADVERTISING

Pentru o împărțire a anului școlar în trimestre, sistemul de educație din România ar trebui adaptat prin reducerea numărului de discipline, trecerea la predare transdisciplinară și schimbarea modului de evaluare”, transmite FEPAL.

Părinții au venit și cu date concrete și au prezentat exemplul Norvegiei.

„În Norvegia nici nu există note până la cls. a-VIII-a. În Norvegia nu există 15-20 de discipline cu note, medii și teme diferite, iar cu toate acestea au rezultate extraordinare la testele internaționale. (...)

Până când vor fi operate modificări CONCRETE ale programului elevilor de gimnaziu, ale structurii orarului și ale condițiilor din școli, considerăm orice zi suplimentară la școală e o încălcare a dreptului copiilor la o viață sănătoasă, cu tot ce presupune acest aspect: ore adecvate de masă, dezvoltare emoțională, socială, sport, timp petrecut în aer liber și dreptul la timp liber. Având în vedere toate aceste lucruri, dorim să se renunțe fără nicio discuţie la varianta de an şcolar cu 3 trimestre și să se revină urgent la rezolvarea altor probleme stringente care ar fi cu adevărat în interesul real al copiilor”, transmit părinții.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇