STB e obligată de instanţă să cumpere tramvaie de la firma lui Gruia Stoica, despre care Nicuşor Dan spune că nu sunt bune pentru Bucureşti. Nici bani pentru ele nu există în buget

STB e obligată de instanţă să cumpere tramvaie de la firma lui Gruia Stoica, despre care Nicuşor Dan spune că nu sunt bune pentru Bucureşti.  Nici bani pentru ele nu există în buget

Societatea de Transport București (STB) e obligată de instanță să cumpere zeci de tramvaie produse de VFU Pașcani despre care primarul Capitalei, Nicușor Dan, spunea că sunt nepotrivite pentru Capitală.

Această licitație pentru tramvaie a fost lansată de STB SA pe 30 septembrie 2019.

Deși societatea va cumpăra tramaiele, Primăria Capitalei va fi cea care va plăti. Curtea de Conturi a decis că tehnica de achiziție e eronată. Mai exact, normal ar fi ca societatea de transport – care a fost pe vremuri regie dar între timp s-a transformat în firmă – să își plătească din propriii bani ceea ce cumpără.

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

În consecință, sub conducerea fostului director general Mihai Petcu (PMP), STB SA a anulat licitația.

Primarul Nicușor Dan a precizat ulterior, într-o conferință de presă, că decizia a fost corectă, în condițiile în care tramvaiele produse la Pașcani – lungi de doar 18 metri – ar fi fost neîncăpătoare pentru transportul în comun din Capitală.

VFU Pașcani – societate a omului de afaceri Gruia Stoica – a contestat, însă, decizia de anulare a licitației. În primă instanță, câștig de cauză a avut VFU Pașcani. Iar luni, pe 21 aprilie, și Curtea de Apel i-a dat dreptate fabricantului de tramaie și a respins contestația STB SA.

Directorul STB, Adrian Criț: Soluția e definitivă. Municipalitatea e cea care ar trebui să aloce banii

În aceste condiții, l-am întrebat pe directorul general al STB SA, Adrian Criț, dacă mai există vreo cale prin care societatea mai poate încercă să împiedice achiziția.

”Soluția Curții de Apel este una definitvă, așa cum scrie în legislație. Pe de altă parte, în condițiile în care procedura s-a lansat cu finanțare de la bugetul local, trebuie să așteptăm decizia municipalității.

Noi nu putem lua o decizie în acest sens. Municipalitatea ar trebui să prevadă aceste fonduri. În proiectul de buget aflat acum în dezbatare publică, acești bani nu sunt prevăzuți în bugetul STB SA”, a precizat pentru SpotMedia.ro directorul STB SA, Adrian Criț.

Potrivit datelor din Sicap, suma minimă de la care s-a plecat, pentru aceast achiziție, pentru primele 40 de tramvaie de 18 metri cu podea lăsată, a fost de 307.600.000 lei (circa 62 de milioane de euro).

Iar termenul de livrarea al VFU Pașcani ar fi de 12 luni de la semnarea cotnractului pentru primul tramvai. Ulterior, într-un an, ar urma să fie trimise în Capitală și celelalte vagoane.

Graficul de livrarea a tramvaielor, așa cum este el prevăzut în documentația licitației

Reamitim că - deși primarul general a anunțat în repetate rânduri că suntem pe ultima sută de metri - nici până la acest moment Primăria Municipiului București (PMB) nu a semnat contractul cu Astra Vagoane Arad, care a câștigat o altă licitație pentru a livra 100 de tramvaie noi în București.

Citește și:


Te invităm și pe pagina noastră de Facebook, unde vei găsi multe lucruri interesante, în plus față de site. Îți mulțumim că ne citești!