Proiectul voucherelor sociale pentru produse alimentare, lansat de guvern în prima parte a acestui an pentru a susţine persoanele cu venituri mici, într-o perioadă marcată de inflaţie galopantă, ajunge să rotunjească cu 3 miliarde de lei tot veniturile marilor reţele şi lanţuri de restaurante.
În România, 7 din 10 lei cheltuiţi în magazine alimentare merg spre comerţul modern, arată o analiză ZF.
Astfel, reţelele internaţionale de supermarketuri şi hipermarketuri Kaufland, Lidl, Carrefour, Auchan, Mega Image, Profi, Pennny, Cora alături de giganţii din industria de restaurante, în frunte cu McDonald’s, KFC şi Pizza Hut, figurează pe listele unităţilor de unde 2,5 milioane de români cu venituri mici îşi pot cumpăra produse alimentare sau mese calde.
În total, pe listele celor trei emitenţi de carduri sociale – Sodexo, Up România şi Edenred –, sunt înscrise circa 20.000 de magazine şi restaurante.
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), cel care a lansat programul, anunţă că prezenţa marilor lanţuri de magazine în program, într-o perioadă în care comerţul tradiţional (afaceri antreprenoriale autohtone) se micşorează constant sub presiunea concurenţei jucătorilor internaţionali, a venit la cererea românilor.