Platforma audio numărul unu în lume Spotify a anunţat luni că îşi reduce forţa de muncă cu „aproximativ 17%”, circa 1.500 de angajați, pentru a-şi diminua costurile, pe fondul unei încetiniri „dramatice” a creşterii economice.
În trimestrul al treilea, grupul înregistrase un profit operaţional rar, graţie unei creşteri cu 26% a numărului de utilizatori activi, şi un profit net de 65 de milioane de euro, scrie AFP.
"Sunt conştient că pentru mulţi, o reducere de o asemenea amploare poate fi o surpriză, având în vedere recentul raport pozitiv privind rezultatele şi performanţele noastre", a scris directorul general Daniel Ek într-o scrisoare adresată angajaţilor, consultată de AFP. Concedierile au ca scop "alinierea Spotify la obiectivele noastre viitoare şi (pentru) a ne asigura că suntem dimensionaţi corespunzător pentru provocările viitoare", a explicat el în scrisoare.
Potrivit lui Ek, în 2020 şi 2021, compania "a profitat de oportunitatea oferită de un capital la cost mai mic şi a investit semnificativ în extinderea echipei, îmbunătăţirea conţinutului, marketing şi noi verticale".
"Cu toate acestea, ne aflăm acum într-un mediu foarte diferit. Şi, în ciuda eforturilor noastre de a reduce costurile anul trecut, structura costurilor noastre pentru a ne atinge obiectivele este încă prea mare", a adăugat el.
Spotify a investit continuu de la lansare pentru a-şi alimenta creşterea, extinzându-se pe noi pieţe şi oferind apoi conţinut exclusiv, cum ar fi podcasturile, în care a investit peste un miliard de dolari.
În 2017, compania avea aproximativ 3.000 de angajaţi, un număr care a crescut de peste trei ori, ajungând la aproximativ 9.800 la sfârşitul anului 2022.
De la înfiinţarea sa, platforma nu a înregistrat niciodată un profit net pentru întregul an şi doar ocazional înregistrează profit trimestrial, în ciuda succesului său pe piaţa muzicii online.