România a ajuns pe locul 48 în clasamentul celor mai valoroase 100 branduri de țară, după ce a urcat o poziție.
În ultimul an, valoarea brandului României a crescut cu 11%, la 178 miliarde de dolari, potrivit raportului Nation Brands 2021, realizat de firma britanică de consultanță Brand Finance și analizat de Profit.ro.
Microsoft a continuat să își extindă amprenta în țară, în urma preluării unui centru de dezvoltare puternic de la compania finlandeză de software Movial, se arată în raport.
"România a obținut un scor bun inițial, iar economia și-a revenit rapid, însă eșecurile recente în gestionarea haosului creat de pandemie și a campaniei de vaccinare, agravate de o criză guvernamentală, vor necesita o voință politică puternică pentru a menține lucrurile pe drumul cel bun", a comentat Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance România.
SUA s-au menținut pe prima poziție în clasament, cu o valoare a brandului de țară de 24.811 miliarde de dolari, în urcare cu 5% față de anul trecut, urmate de China, cu un brand evaluat la 19.851 trilioane de dolari, Japonia (4.424 miliarde dolari), Germania (4.335 miliarde dolari) și Marea Britanie (3.729 miliarde dolari).