Ne împiedicăm de un ciot: Sfârșitul toamnei 2025 pe A0 Cernica-Pantelimon, între inaugurare și "un frumos muzeu"

Ne împiedicăm de un ciot: Sfârșitul toamnei 2025 pe A0 Cernica-Pantelimon, între inaugurare și "un frumos muzeu"
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Judecând după evoluția lucrărilor din acest an și mobilizarea de la podul peste Lacul Cernica, este evident că UMB vrea să scape cât mai rapid de ciotul de 4,47 kilometri al Autostrăzii A0 Nord dintre Cernica și Pantelimon, susține Asociaţia Pro Infrastructură.

Asociaţia consideră că UMB vrea să-și mute oamenii specializați pe structuri pe Autostrada A7.

"Sfârşitul toamnei 2025 pe A0 Cernica-Pantelimon: inaugurare sau un frumos muzeu. După evoluţia lucrărilor din acest an şi la ce mobilizare avem în continuare la podul peste Lacul Cernica, este evident că UMB vrea să scape cât mai rapid de ciotul de 4,47 kilometri al Autostrăzii A0 Nord dintre Cernica şi Pantelimon ca să-şi mute oamenii specializaţi pe structuri pe Autostrada A7, acolo unde sunt întârzieri mari şi presiunea PNRR de finalizare în august 2026 este maximă", au scris, joi seară, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură pe Facebook.

Sfârșitul toamnei 2025 pe A0 Cernica-Pantelimon: inaugurare sau un frumos muzeu.După evoluția lucrărilor din acest an...

Publicată de Asociația Pro Infrastructură pe Joi, 24 iulie 2025

Chiar dacă UMB poate termina mini-lotul dintre A2 şi DN3 în noiembrie 2025, "acesta va fi muzeu, adică nu va putea fi folosit dacă oficialii CNAIR nu rezolvă la timp conexiunea provizorie cu DN3", subliniază asociația, "din cauză că tronsonul vecin construit de chinezii de la CCECC nu fi gata în 2025."

Contractul cu UMB a fost semnat în 31.08.2020. Prima autorizaţie de construire a fost emisă în aprilie 2023 şi cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuţie în 18 luni, deci termen de finalizare - octombrie 2025.

Ce a găsit ministrul Transporturilor la fața locului

Poziția asociației vine după ce ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a făcut joi o vizită de lucru pe șantierele a două loturi ale Autostrăzii de Centură București Nord (A0 Nord) și a tras un semnal de alarmă privind ritmul lent al lucrărilor pe lotul 3, Afumați–Pantelimon, executat de un constructor chinez.

Pe lotul 4 (Pantelimon–Glina), lucrările realizate de un constructor român au ajuns la un stadiu de 75%, cu perspective reale de finalizare în toamna acestui an – cu un an mai devreme decât termenul contractual.

Însă situația de pe lotul 3 este alarmantă. „Pe lotul 3, stadiul lucrărilor este de doar 53%, iar mobilizarea insuficientă continuă să genereze întârzieri. I-am atras atenția clară șefului de șantier că, în lipsa unui ritm accelerat, nu vor putea închide lucrările până la sfârșitul anului, așa cum prevede contractul”, a declarat ministrul Ciprian Șerban, potrivit Mediafax.

Acesta a avertizat că nefinalizarea lucrărilor în termen va atrage penalități contractuale și emiterea de certificate negative intermediare, cu impact direct asupra activității viitoare a antreprenorului chinez pe piața construcțiilor din România.

Un alt efect nedorit al acestor întârzieri ar fi imposibilitatea deschiderii circulației pe întregul tronson de aproximativ 13 km dintre Glina și Afumați, chiar dacă lotul 4 ar fi finalizat în avans. Fără conexiunea cu lotul 3, traseul devine inutilizabil pentru trafic, pierzându-și temporar funcționalitatea.

„Nu vom accepta blocaje cauzate de lipsa de mobilizare! Constructorii care nu își respectă angajamentele contractuale vor suporta consecințele”, a subliniat ministrul.

Loturile 3 și 4 fac parte din semi-inelul de 13 km al A0 Nord, o componentă esențială pentru decongestionarea traficului în zona de nord-est a Capitalei și pentru fluidizarea transportului de mărfuri pe coridorul paneuropean.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇