Filiala britanică a băncii Santander a distribuit din greşeală în ziua de Crăciun 130 de milioane de lire sterline (peste 150 de milioane de euro), bani pe care intenţionează să-i recupereze.
Pe 25 decembrie, din cauza unei „probleme tehnice”, 75.000 de plăţi electronice efectuate de circa 2.000 de clienţi ai băncii au fost dublate în conturile beneficiarilor, a anunţat banca joi într-un comunicat transmis AFP, confirmând o informaţie relatată iniţial de ziarul The Times.
Tranzacţiile efectuate la dublu au fost direct debitate din conturile băncii şi niciun client „nu a plătit din propriul buzunar, în niciun moment”, a dat asigurări Santander, dând asigurări că lucrează „cu numeroase bănci din Regatul Unit pentru a recupera” sumele în cauză.
Beneficiarii viramentelor erau în special angajaţi sau furnizori din anumite companii cliente ale Santander, care şi-au primit în consecinţă salariile sau plăţile de două ori.
Viramentele s-au făcut în conturi din mai multe bănci britanice, ceea ce complică recuperarea fondurilor, potrivit The Times. Ziarul scrie că una dintre aceste instituţii a declarat că este reticentă în a recupera banii, dacă asta înseamnă expunerea titularului contului.
Santander a precizat că a „identificat rapid şi corectat” o problemă de planificare la originea plăţilor eronate, adăugând că a deschis pe lângă băncile beneficiare „o procedură de remediere a unei erori bancare”.
Filiala britanică a băncii spaniole Santander are 14 milioane de clienţi şi a realizat un beneficiu net de peste un miliard de lire sterline în primele nouă luni ale lui 2021, notează AFP.
O bancă a dublat plăți de 150 de milioane de euro în ziua de Crăciun, cele mai multe către salariați, care au luat banii pe decembrie de două ori
ADVERTISING