eMAG investește 900 de milioane de lei în avansul economiei digitale. Vrea să își crească firmele, să preia altele și promite servicii mai bune

eMAG investește 900 de milioane de lei în avansul economiei digitale. Vrea să își crească firmele, să preia altele și promite servicii mai bune
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Grupul eMAG – alcătuit astăzi din 7 firme – anunță că și-a consolidat poziția în România, Ungaria, Bulgaria și Grecia printr-o investiție de 3,2 miliarde de lei.

Și va continua să investească până primăvara viitoare în jur de 900 de milioane de lei în economie digitală.

eMAG a început în 2011, ca magazin digital de produse electronice. Între timp, business-ul a crescut consistent și a devenit unul dintre principalii promotori ai economiei digitale, în Europa de Est.

Sunt acum 7 firme în grup:

  • eMAG, prezent în România, Ungaria și Bulgaria
  • Sameday (firma de curierat), prezentă în România, Ungaria și Bulgaria
  • HeyBlu – IFN-ul creat de eMAG pentru a-și ajuta clienții să își facă cumpărăturile și avizat de BNR în 2023
  • FashionDays – magazinul online de haine și accesorii al eMAG
  • Tazz – serviciu de food delivery prezent doar în București
  • Freshfull – supermarket online prezent doar în București
  • Flip.ro – magazin de telefoane second hand prezent în România, Ungaria, Bulgaria și Grecia.  
ADVERTISING

Tudor Manea, CEO-ul eMAG, a precizat într-o conferință de presă organizată luni, pe 10 iunie, că grupul intenționează să cumpere și alte companii.

Spre exemplu, Sameday este în discuții avansate pentru preluarea Sprinter, o firmă de curierat din Ungaria.

Dar – a mai explicat Tudor Manea – intenția grupului eMAG este să preia firme care să fie puse în valoare după modelul Sameday. Cu alte cuvinte, grupul eMAG vrea să le dezvolte și apoi să le lase să ofere servicii întregii piețe, nu să și le ia ca furnizori proprii de servicii.  

Cu excepția Sprinter, Manea nu a făcut publice numele firmelor de care eMAG este interesată.

În ce a investit eMAG și cu ce s-a ales  

La nivelul anului 2023, eMAG România a înregistrat o cifră de afaceri 5,979 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent.

Dante International SA - compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria  - a înregistrat o cifră de afaceri de 7,824 miliarde de lei, în creștere cu 8,3% fata de 2022.

ADVERTISING

Profitul operațional – deci rezultat din comerț online desfășurat de eMAG -  este de „câteva sute de milioane de lei”, a mai spus Tudor Manea.

La nivelul grupului de firme, profitul este negativ, întrucât mare parte din banii încasați n-au mers la acționari, ci s-au întors în firme, sub formă de investiții.

„Investițiile din ultimii trei ani reprezintă fundația care ne permite azi să oferim clienților aproape orice au nevoie, de la produse pentru rutina zilnică la mâncare sau îmbrăcăminte, prin servicii care îi ajută să economisească timp și bani.

Rețeaua easybox în continuă expansiune ne permite să accelerăm în toată regiunea Europei de Sud-Est servicii cu valoare adăugată precum Genius, care le aduce clienților economii din livrarea gratuită și din ofertele exclusive.

Tehnologia pe care am dezvoltat-o ne permite să le oferim metode de plată flexibilă in check-out din MyWallet, astfel încât pot cumpăra produsele dorite atunci când au nevoie de ele, la prețuri bune.

ADVERTISING

În următoarea etapă a evoluției noastre, prioritatea noastră este să continuăm să oferim o experiență impecabilă clienților, iar tehnologia dezvoltată de eMAG și inteligența artificială vor juca un rol cheie, întrucât ne vor permite să facem cât mai ușoară experiența de cumpărare și să menținem prețurile cât mai mici la clienți, crescând productivitatea și eficiența.

Prin tot ceea ce oferă azi, comerțul online este mai relevant ca niciodată, oferind acces rapid și sigur la produse și servicii diverse, adaptate nevoilor și preferințelor clienților, astfel că își va continua creșterea accelerată și în următoarea perioadă”, a spus Tudor Manea, Group CEO eMAG.

În ce vrea eMAG să investească

În acest an fiscal (care a început la 1 aprilie și se va finaliza la 31 martie 2025), Grupul eMAG vrea să investească circa 900 milioane de lei în:

  • extinderea companiilor
  • diversificarea serviciilor de plată
  • Inteligență Artificială (AI) și tehnologie pentru a personaliza experiența clienților și a vânzătorilor
  • infrastructură logistică

Serviciile de finanțare sunt o noutate la eMAG. IFN-ul a primit undă verde de la BNR în 2023. Și oferă finanțări la dobânzile pieței pe care clienții eMAG să le poată folosi pentru a-și lua ce și când le trebuie.

Irina-Pencea-1
Irina Pencea, general manager eMAG și Senior VP Ungaria și Bulgaria

Irina Pencea, general manager eMAG România și senior vicepresident Ungaria și Bulgaria, a precizat că deja circa 2 milioane dintre clienții eMAG România au acces, în portofelul electronic al eMAG (numit My Wallet - n.red.), la una dintre aceste opțiuni:  

  • achitarea produselor la 30 de zile
  • plată produselor 4 rate sau în 12 rate
  • plata cu ajutorul Heyblu (IFN-ul înființat de eMAG).

„De fapt, visul nostru este ca fiecare client să aibă o linie de credit în contul său. Și lucrăm la asta”, mai spune Tudor Manea.

La acest moment, eMAG are 4,5 milioane de clienți cărora le oferă aproape 9 milioane de produse.

Creșterea pe care eMAG a înregistrat-o în ultimul an provine, în principal, din creșterea numărului de comenzi plasate de clienții existenți. A ajutat și creșterea numărului de clienți, dar nu acesta a fost principalul motor de creștere.

CEO-ul eMAG a mai estimat că acest an fiscal (1 aprilie 2024 - 31 martie 2025) se va încheia cu o creștere a afacerii de 11-15%.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇