De ce vor românii să lucreze la stat - studiu

De ce vor românii să lucreze la stat - studiu
Susține democrația
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Românii nu vor să lucreze la stat pentru pachetul salarial, beneficii sau posibilitatea de a avansa, ci, în primul rând, pentru siguranța locului de muncă, reiese din studiul realizat de o Ascendis, o companie specializată în training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale.

Studiul a fost realizat de Ascendis în parteneriat cu Ghidul Primăriilor, în perioada 9 – 19 mai 2023, pe un eşantion de 120 de lideri din sectorul public, dintre care 40% angajaţi ai autorităţilor locale, iar 32% fac parte din echipa unei autorităţi centrale. Rezultatele au fost prezentate la un eveniment organizat la BNR.

ADVERTISING

Potrivit studiului, citat de Agerpres, aproape trei sferturi (74%) dintre liderii din sectorul public consideră că siguranţa locului de muncă este un criteriu foarte important de atractivitate pentru angajaţii de la stat.

Asta în timp ce doar 35% dintre respondenți consideră important pachetul salarial şi de beneficii.

O diferență importantă față de mediul privat este și criteriul distanței de acasă până la job. Dacă în zona privată, în unele domeniu, este chiar criteriu eliminatoriu pentru candidaţii care aplică pentru un loc de muncă, în sectorul public acesta este un criteriu puţin important.

ADVERTISING

Și în ce privește posibilităţile de dezvoltare a competenţelor, dar şi oportunităţile de promovare, sunt diferențe față de zona privată, la stat fiind un criteriu important doar pentru circa o treime dintre respondenţi.

Cum poate să crească performanța în sectorul public

Studiul a analizat și care sunt modalitațile prin care ar putea să crească performanța din sectorul public. Aici, peste 60% dintre liderii chestionaţi consideră că îmbunătăţirea competenţelor angajaţilor şi implementarea unui sistem de remunerare pe bază de performanţă ar fi cele mai eficiente metode de a îmbunătăţi performanţa instituţiei în care activează.

ADVERTISING

De asemenea, peste jumătate dintre liderii din sectorul public (52%) sunt de părere că angajaţii din instituţiile pe care le coordonează au un grad ridicat sau foarte ridicat de expertiză.

În acelaşi timp, doar 5% din totalul respondenţilor susţin că angajaţii din instituţia pe care o conduc au un grad scăzut sau foarte scăzut de expertiză, pentru că "angajările se fac pe pile/relaţii, nu pe competenţe".


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇