Cum să-ți deschizi propria gelaterie: 6 ponturi

Cum să-ți deschizi propria gelaterie: 6 ponturi
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Deschiderea unei afaceri este un pas pe care toți l-am luat în considerare. Dacă încă nu l-ai făcut, poate că ar trebui să te gândești mai mult la ideile pe care le-ai putea transforma în business. Una dintre cele mai populare idei de afaceri este gelateria. Sunt mulți cei care văd magazine de înghețată și se gândesc că le-ar plăcea un astfel de business. Însă, ca în orice afacere, ai nevoie de viziune și o strategie bună. Poate că înghețata este un produs care se vinde bine, dar pentru a avea o gelaterie de succes, trebuie să cunoști anumite aspecte specifice unui astfel de business. De aceea, ți-am pregătit 6 ponturi care să te ajute să ai un start bun.

ADVERTISING

Planifică în detaliu afacerea

Înainte de a porni la drum în aventura antreprenoriatului, trebuie să îți faci un plan detaliat de afaceri. Ia în calcul la toate aspectele importante, inclusiv la cele legate de birocrație sau furnizare. Este important să estimezi cheltuieli, de aceea gândește-te la materia primă necesară pentru sortimentele de înghețată pe care le vei vinde. Bineînțeles, ai nevoie de o mașină de făcut înghețată profesională și alte echipamente. Nu uita să planifici promovarea, așa că stabilește din start care este publicul tău țintă. 

Învață de la concurenți

Înainte de a deschide gelateria îți recomandăm să vizitezi alte gelaterii din zonă și să înveți de la ele. Analizează oferta, decorul și serviciile. Descoperă care sunt metodele prin care atrag clienții și gândește-te ce ai putea aduce în plus. Chiar dacă concurenții nu îți vor împărtăși prea multe informații, poți discuta cu patroni de gelaterii din alte orașe. Dacă sunt deschiși, îți vor explica lucruri pe care poate le-ai descoperi singur abia după ceva timp.

ADVERTISING

Alege un loc bun

Importanța locului în care deschizi gelateria este uriașă. Chiar dacă vinzi înghețată delicioasă, dacă funcționezi într-o zonă necirculată va fi greu să faci profit. Alege o zonă cu trafic pedestru intens sau în care segmentul de clienți țintit este bine reprezentat. De exemplu, dacă vrei să vinzi preponderent copiilor, alege un loc adiacent unei zone de joacă sau lângă o școală. Nu te lăsa păcălit de traficul auto. Degeaba zona este circulată, dacă oamenii nu se dau jos din mașini. 

Creează un meniu unic

Oferta de înghețate este atracția oricărei gelaterii. Creează un meniu cu sortimente diverse, în care să pui suflet și ingrediente de calitate. Combină sortimentele clasice cu variantele noi și ingredientele obișnuite cu cele inedite. Pune-te în locul clienților tăi. Cum ar trebui să arate și ce gust ar trebui să aibă înghețata ta pentru a-i face pe clienți să vorbească despre ea și apropiaților? Ce oferi în plus față de alte gelaterii în materie de sortimente sau arome?

ADVERTISING

Angajează oameni motivați

Resursa umană este la fel de importantă pentru gelateria ta ca ingredientele folosite. Angajează oameni motivați, care să te ajute să dezvolți afacerea. Calitatea înghețatei și satisfacția clienților depinde de ei. Ai nevoie de angajați energici și responsabili, care sunt pasionați de ceea ce fac. Ține cont că satisfacția și motivația lor depinde și de tine. Fii pozitiv și responsabil și răsplătește-le eforturile. 

Investește în echipament de calitate

Chiar dacă echipamentele de calitate costă, nu face economii. Pe termen lung îți trebuie mașini de înghețată care să facă față volumului de lucru ridicat și care să producă înghețată delicioasă. Nu uita că, pentru a păstra ingredientele în stare bună, îți trebuie frigidere și congelatoare bune. De asemenea, vitrinele și toate uneltele trebuie să fie de calitate cât mai înaltă.

O gelaterie este o afacere frumoasă, cu potențial bun de dezvoltare. Ține cont de ponturile de mai sus pentru a începe cu dreptul.