Cum să crești randamentul magazinului tău online

Omni,Channel,Technology,Of,Online,Retail,Business.
Foto: shutterstock

Stabilește indicatorii de performanță pentru magazinul tău online

Ca să poți îmbunătăți performanța magazinului tău online trebuie să măsori eficiența ei, așa că este necesar să stabilești care sunt indicatorii de performanță (KPIs), dintre următoarele variante utilizate în comerțul online: număr de comenzi și/sau venituri obținute într-o anumită perioadă de timp, numărul clienților noi și ponderea lor în total clienți, valoarea medie a comenzii, rata de conversie, rata de abandon a coșului de cumpărături, număr de vizitatori unici, durata medie a vizitei pe site, statistica paginilor vizitate.

ADVERTISING

Pe lângă aceste valori caracteristice activității propriu-zise a site-ului, trebuie evaluați și indicatorii de logistică: zilele de stoc, procentul de stoc epuizat și, mai ales, KPI-ul OTIF (on time in full) care măsoară procentajul de comenzi livrate în termenul stabilit, fără întârzieri, lipsuri sau alte probleme.

Listează și vinde produsele pe mai multe marketplace-uri

Ca să menții KPIs la valori competitive și să obții un randament bun cu magazinul tău, optează pentru listarea produselor online pe mai multe marketplace-uri. Apelează la firme specializate în integrarea sistemelor de eCommerce, care te sprijină cu mentenanță, consultanță, suport tehnic și dezvoltări ale afacerii tale.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Astfel crești vizibilitatea brandului și vânzările de produse, cu un efort minim de administrare. Chiar dacă nu ai încă un magazin online sau ești la începutul activității în domeniul comerțului online, beneficiezi de conectarea cu diverse marketplace-uri, indiferent de platforma pe care ai site-ul și de softul de facturare cu care lucrezi. Ai asigurată și colaborarea cu servicii de curierat, pentru un plus de eficiență în livrările pe care le efectuezi.

Vânzarea multichannel reprezintă o reală oportunitate de creștere, de aceea este necesar să o gestionezi inteligent și să apelezi la parteneri profesioniști, care te ajută să economisești timp și resurse, să automatizezi acțiuni repetitive și să ierarhizezi prioritățile în activitățile zilnice. Magazinul tău online va avea o expunere mai bună și o administrare profesionistă a componentelor IT și logistice, iar tu te vei putea concentra pe problemele de strategie și pe soluțiile pentru dezvoltarea afacerii. 

ADVERTISING

Investește în campanii de marketing, branding și SEO

Magazinul tău online va avea un randament mai bun dacă te preocupi constant de promovarea lui. Vei realiza acest lucru printr-un mix inteligent care să combine metode și canale online prin care să atragi trafic relevant. 

Ai la dispoziție promovarea prin recomandări de la clienți, atât pe site cât și pe rețelele de socializare și reclame plătite care să-ți crească vizibilitatea online. La acestea se adaugă campanii de SEO prin care creezi trafic organic, acțiuni de PR și colaborări cu influenceri adecvați pentru domeniul în care activează magazinul tău online. 

Nu încerca să le faci pe toate singur sau să sari peste etape, pentru că fiecare element din mixul de marketing și promovare își are rolul său în creșterea vânzărilor și dezvoltarea afacerii tale de comerț online. 

Ca să crești randamentul magazinului online stabilește obiective clare și măsurabile, urmărește indicatorii de performanță setați, listează produsele pe cât mai multe canale de vânzare, investește în marketing și promovare, optimizează constant conținutul și structura site-ului.