Consiliul Concurenței investighează Apple pentru abuz de poziție dominantă

Consiliul Concurenței investighează Apple pentru abuz de poziție dominantă

Compania Apple este anchetată de Consiliul Concurenței din România pentru că și-a dezvoltat un sistem integrat vertical și închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, App Store.

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență de către companiile Apple Inc. și Apple Distribution International Limited – denumite împreună „Apple” – pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS.

ADVERTISING

Autoritatea are indicii că Apple ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile cu iOS.

Consiliul Concurenței are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT ("App Tracking Transparency") Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar IDFA ("Identifier for Advertisers").

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Acest lucru a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS, având efecte asupra tuturor actorilor implicați, agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și asupra consumatorilor finali, potrivit unui comunicat al instituției.

Mai multe autorități de concurență din Uniunea Europeană - Franța, Italia și Germania - cercetează în prezent practici asemănătoare.

Legislația în domeniul concurenţei nu interzice deţinerea unei poziţii dominante, ci utilizarea acesteia în mod anticoncurenţial (abuziv) în relaţiile comerciale cu alte companii sau faţă de consumatorii finali.

ADVERTISING

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor, precizează autoritatea.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇