Cele mai eficiente soluții pe care le poate folosi un antreprenor pentru optimizarea costurilor

Cele mai eficiente soluții pe care le poate folosi un antreprenor pentru optimizarea costurilor

Optimizarea costurilor reprezintă o provocare cu un caracter constant pentru orice antreprenor român și putem spune că această speță capătă dimensiuni semnificative în prezent, dacă ne raportăm la o problemă ce afectează întreaga societate: inflația.

Activitatea unui business se bazează pe fluxuri de lucru bine puse la punct, însă care, în mod firesc, dezvoltă în timp anumite hibe. Acești factori cu un impact negativ pentru întreaga dinamică pot fi ajustați în timp real, prin implementarea unor soluții tehnologice inteligente. 

Tehnologia poate ajuta afacerile să crească sau, în contexte socio-economice mai puțin favorabile, să se plaseze pe un trend liniar, descris de stabilitate și consolidare a poziției. Așadar, iată cum îi poate fi util acest aspect unui antreprenor din România, pentru optimizarea costurilor. 

ADVERTISING

Fluidizarea fluxului de preluare a comenzilor 

Sistemele de tip self-order sunt din ce în ce mai întâlnite în prezent, în domenii de business variate: aeroporturi comerciale, mall-uri, hoteluri, parcări civile, cafenele, restaurante, sau alte spații descrise de o posibilă supraaglomerare la orele de vârf. 

Clienții își doresc un proces de plasare a comenzii simplu și rapid, deoarece timpul reprezintă o resursă extrem de esențială pentru fiecare dintre noi. De aceea, un antreprenor cu viziune trebuie să implementeze astfel de soluții digitale în compania sa, astfel încât resursele utilizate în procesul de preluare a comenzilor să fie optimizate semnificativ. 

ADVERTISING

Digitalizarea modului în care sunt stocate cererile venite din partea clienților oferă un beneficiu secundar extrem de important pentru dezvoltarea afacerii: oamenii din echipă sunt scutiți de task-uri repetitive, astfel că se pot concentra pe activități mult mai profitabile, ce implică putere de analiză și găsirea de soluții în timp real, oferind plusvaloare relației cu baza de clienți. 

Creșterea efortului de fidelizare a clienților prin soluții 2.0

Timpii de așteptare îndelungați pot genera cozi în magazinele fizice, mai ales atunci când există perioade de reduceri semnificative, sau în contextul în care când oamenii se pregătesc de venirea Sărbătorilor. Lipsa soluțiilor digitale pentru fluidizarea și finalizarea cumpărăturilor poate contribui la reducerea ratei de retenție a clienților, cu impact asupra costurilor de marketing. 

ADVERTISING

De aceea, stațiile de scanare autonomă a produselor sunt din ce în ce mai utilizate în centrele comerciale, chiar și când nu există timpi de așteptare mari. Modalitatea simplă de procesare, dar și suportul oferit în timp real de personal calificat, îi încurajează pe clienți să realizeze astfel plasarea comenzilor, generându-se astfel o fidelizare a lor pe termen lung.   

În HoReCa, investiția în tehnologie permite optimizarea costurilor prin stabilirea unor rute de tranzit a comenzilor mult mai rapide, plecate chiar de la client. De exemplu, implementarea meniurilor digitale (comenzi plasate de clienți direct la bar sau bucătărie) reprezintă o soluție pe care din ce în ce mai mult antreprenori o explorează cu interes. 

Soluții modulare pentru nevoi de business punctuale

Costurile de utilizare a platformelor software dedicate pot fi optimizate semnificativ, atunci când antreprenorilor li se oferă libertatea de a selecta un pachet de soluții modulare, aplicate 100% pe nevoile și dinamica entității pe care o administrează.  

Una dintre marile provocări, privind integrarea fluxurilor digitale de lucru în business, are legătură cu faptul că se achiziționează de multe ori pachete complexe de funcții, însă nevoia reală a oamenilor din echipă este acoperită doar de o mică parte a sistemelor respective.

Cu toate acestea, costurile de utilizare sunt raportate la întregul pachet oferit. Beneficiul soluțiilor modulare determină o calibrare a bugetului pentru tehnologizarea fluxurilor de lucru, managerii selectând cu exactitate doar soluțiile de care au nevoie.   

Gama de solutii software FreyaPOS le oferă acces tuturor antreprenorilor români la o gamă extinsă de produse și servicii digitale, ce pot influenta într-un mod vizibil costurile administrate în cadrul afacerii. Digitalizarea este benefică atât pentru companii, cât și pentru clienți, generând fluxuri de lucru optimizate și oferind posibilitatea ajustării bugetelor într-un mod eficient.