Carrefour respinge speculațiile privind o posibilă vânzare. Expansiunea în România va fi accelerată

Carrefour respinge speculațiile privind o posibilă vânzare. Expansiunea în România va fi accelerată
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Carrefour România reacționează după apariția în presă a unor informații potrivit cărora grupul francez ar analiza vânzarea operațiunilor din țară.

Compania transmite că „articolele apărute în media privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial” și că strategia de prezență și investiții în România rămâne neschimbată.

Analiză internă de portofoliu, nu intenție de vânzare

Potrivit punctului de vedere transmis de companie, Grupul Carrefour se află „la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026” și, ca răspuns la schimbările din piață, a desfășurat o analiză a portofoliului său global de activități și modele organizaționale.

„Această analiză nu reprezintă o decizie privind retragerea de pe anumite piețe, ci un exercițiu normal de evaluare strategică în cadrul planului global de dezvoltare”, au explicat reprezentanții retailerului.

Carrefour România deține în prezent 458 de magazine și anunță că își consolidează poziția pe piața locală. „Strategia de expansiune va fi continuată și mai accelerat: în 2026, vizăm inaugurarea unui număr mai mare de magazine decât în acest an”, susține Gilles Ballot, CEO Carrefour România.

1 miliard de lei contribuție la bugetul statului

Retailerul francez subliniază că, în 2024, contribuția totală a grupului la bugetul de stat s-a ridicat la aproape 1 miliard de lei, prin taxele și impozitele plătite de companiile sale locale - Carrefour România S.A., România Hypermarche S.A. și Supeco Investment SRL.

Suma este cu peste 20% mai mare decât în 2023, ceea ce, potrivit conducerii, confirmă „rolul semnificativ al companiei în economia locală și caracterul solid al operațiunilor”.

Gilles Ballot afirmă că grupul este dedicat dezvoltării pe termen lung pe piața locală. „Suntem de 24 de ani în România și, în tot acest timp, compania Carrefour a construit mai mult decât o rețea de peste 450 de magazine; am creat și continuăm să investim într-un ecosistem bazat pe încredere, care deservește lunar peste 17 milioane de vizite și investește constant în producătorii locali, în agricultura bio, în programe comerciale accesibile pentru clienți, în tehnologie și inovație.”, susține CEO-ul Carrefour România.

Ballot adaugă că România „este o piață cu potențial, care a crescut modele profesioniste de retail”, iar relațiile solide cu comunitățile locale confirmă „decizia corectă de a investi în dezvoltarea companiei pe piața din România”.

Zvonuri privind o posibilă tranzacție

Reacția companiei vine după ce publicații economice internaționale și românești au relatat că grupul francez Carrefour ar analiza vânzarea operațiunilor din România și ar fi în căutarea unui cumpărător, posibil din zona fondurilor de investiții.

Surse din piață au indicat că procesul ar fi într-o etapă preliminară.

Publicația franceză L'Informe susținea că decizia de a renunța la activele din România ar face parte dintr-un proces mai amplu de optimizare a portofoliului internațional al Carrefour. În iulie, grupul a vândut operațiunile din Italia - aproximativ 1.200 de magazine. În paralel, JP Morgan ar gestiona procesul de vânzare din Polonia, iar Deutsche Bank pregătește ieșirea din Argentina.

Carrefour a vândut deja un magazin din Pitești către lanțul românesc La Cocoș și a cedat către Auchan spațiul din Sun Plaza.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇