Reducerea de locuri de muncă va viza peste 18.000 de angajaţi de la Amazon, mai mult decât se estimase anterior.
Într-un mesaj pe site-ul grupului, CEO-ul Andy Jassy spune că „planifică să elimine puţin peste 18.000 de locuri de muncă”, inclusiv în Europa, potrivit Le Figaro.
Este cea mai mare reducere de personal care afectează sectorul tehnologiei din Statele Unite şi cea mai masivă din istoria companiei din Seattle.
Amazon anunţase deja în noiembrie un plan de a reduce 10.000 de locuri de muncă şi a început deja să facă acest lucru.
Grupul avea 1,54 milioane de angajaţi în întreaga lume la sfârşitul lunii septembrie, fără să includă lucrătorii sezonieri recrutaţi în perioadele de activitate sporită, în special în perioada sărbătorilor.
Amazon a angajat masiv în timpul pandemiei, pentru a face faţă exploziei cererii, dublându-şi personalul global între 2020 şi 2022.
Dar compania a înregistrat un profit net în scădere cu 9% de la an la an în al treilea trimestru. Şi pentru ultimul trimestru, Amazon a anticipat o creştere slabă la standardele sale, între 2 şi 8%, şi un profit operaţional între 0 şi 4 miliarde de dolari, faţă de 3,5 pentru aceeaşi perioadă a anului 2021.
Grupul îşi va anunţa rezultate anuale la 1 februarie.
În sectorul tehnologiei, marile platforme cu model de afaceri bazat pe publicitate se confruntă cu reduceri de buget din partea agenţilor, care îşi reduc cheltuielile în faţa inflaţiei şi a creşterii ratelor dobânzilor.
Meta, compania-mamă a Facebook, a anunţat în noiembrie pierderea a 11.000 de joburi, adică aproximativ 13% din forţa de muncă.
La sfârşitul lunii august, Snapchat şi-a redus cu aproximativ 20% forţa de muncă - peste 1.200 de angajaţi.
Twitter, cumpărat în octombrie de Elon Musk, a concediat, la rândul său, aproximativ jumătate din cei 7.500 de angajaţi ai săi.
Cel mai recent, grupul american de IT Salesforce, specializat în soluţii de management şi în cloud, a anunţat miercuri că va concedia în jur de 10% dintre angajaţi sau puţin sub 8.000 de persoane.
Amazon, pierdere uriaşă de capitalizare
Capitalizarea Amazon a scăzut cu 834,06 miliarde dolari în 2022, sumă de 8 ori mai mare decât capitalizarea Intel sau de 10 ori mai mare decât cea a PayPal, transmite Reuters.
Uneori este nevoie de puţină perspectivă pentru a determina cu adevărat amploarea unei statistici specifice. Acesta este cazul pierderilor gigantice înregistrate de Amazon anul trecut.
Capitalizarea pieţei măsoară valoarea combinată a tuturor acţiunilor unei companii.
Acţiunile Amazon au scăzut pe măsură ce câştigurile companiei s-au diminuat, iar previziunile pentru trimestrul al patrulea au fost descurajatoare.
Performanţa companiei a fost în concordanţă cu sectorul tehnologic în general, care a fost afectat de creşterea ratelor dobânzilor, încetinirea publicităţii pe Internet şi alţi factori.