După cum bine știi, procesul de fiscalizare casă de marcat este unul obligatoriu. Că și operator economic, indiferent de domeniul de activitate, nu poți vinde produse și elibera bon fiscal în mod legal fără o casă de marcat fiscalizată.
Totuși, acesta nu este singurul aspect care ar trebui să te intereseze când vine vorba de o casă de marcat – deși este cel mai important. Pentru minimizarea costurilor și asigurarea eficienței afacerii tale, trebuie să mai iei în considerare și alte lucruri.
Cum te ajută procesul de fiscalizare casă de marcat?
Operatorii economici trebuie, în primul rând, să înțeleagă importantă acestui proces. Pe lângă faptul că acesta îți permite să efectuezi operațiuni de vânzare-cumpărare în cadrul afacerii tale, o casă de marcat fiscalizată ține și evidență acestora.
De exemplu, atunci când memoria fiscală a unei case de marcat se umple, această trebuie trimisă oficiului responsabil de acest aspect. Dacă nu faci acest lucru, riști amenzi de până la 9000 lei.
Așadar, este de la sine înțeles de ce procesul de fiscalizare casă de marcat trebuie realizat corespunzător.
Ce trebuie să iei în considerare înaintea acestui proces?
Din momentul în care decizi să îți cumperi una sau mai multe case de marcat, trebuie să fii atent la anumite caracteristici ale acestora – caracteristici ce pot influență atât costurile, cât și eficientă operațiunilor afacerii tale.
- Numărul de articole introduse în casă de marcat – evident, ar trebui să ai o idee asupra numărului de articole care vor fi prezente în casă de marcat. În același timp, trebuie să te asiguri că produsul pe care vrei să îl cumperi acceptă un număr ridicat de articole, eventual peste numărul estimat de ține. Va mai trebui să estimezi și numărul de bonuri eliberate zilnic, pentru a te decide asupra dimensiunii casei de marcat;
- Tipul de conexiune al casei de marcat – tipul de conexiune va determina modul în care această se conectează la serverele ANAF în urmă procesului de fiscalizare casă de marcat, dar și modul în care vei transmite memoria fiscală a acesteia. Casele de marcat ce dispun de conexiune tip LAN transmit în mod direct memoria fiscală către ANAF, fără că tu să fii nevoit să o duci personal la sediul acestora;
- Costul produselor consumabile – aici intră tipul de hârtie folosit. Nu toate casele de marcat sunt la fel, deci unele tipuri de hârtie pot fi mai scumpe decât altele. În funcție de nivelul de utilizare zilnică al casei de marcat, chiar și hârtia pentru bonuri poate reprezenta un cost ce trebuie redus.
Aceste trei lucruri îți pot face viață mai ușoară dacă le iei în considerare înainte de a cumpără echipamentul fiscal și începe procesul de fiscalizare casă de marcat. De altfel, nu vrei să fii nevoit să schimbi rola de hârtie zilnic (în cazul unei case prea mici pentru tipul tău de afacere).
Vrei să îți fiscalizezi casa de marcat?
Dacă deja ai găsit casă sau casele de marcat ideale pentru afacerea ta, tot ce îți rămâne de făcut este să le fiscalizezi. Pentru acest serviciu, dar și pentru altele din domeniul fiscal, te poți baza cu încredere pe Cria Soft – soluții de calitate, la un preț avantajos, pentru orice tip de afacere!