Șoferii care conduc aceste trei mărci de mașini sunt mai predispuși să provoace accidente

Șoferii care conduc aceste trei mărci de mașini sunt mai predispuși să provoace accidente

O analiză a peste 400.000 de accidente rutiere din Marea Britanie arată că, atunci când ”manevrele riscante sau agresive” au avut un rol în producerea accidentului, a existat o diferență statistică semnificativă privind vina șoferului în funcție de marca de autoturism.

Concret, a fost mai probabil ca practici ca depășirea vitezei sau nerespectarea culorii semaforului, depășirile pe liniile albe duble sau ignorarea trecerii de pietoni să reprezinte un factor în producerea accidentului atunci când au fost implicate autoturisme Subaru, Porsche și BMW, mai degrabă decât Skoda sau Hyundai, notează The Guardian.

ADVERTISING

Ipoteza emisă de cercetători în studiul publicat în Journal of Social Marketing este că de vină ar putea fi brandingul. ”Toate lucrurile fiind la fel, te-ai aștepta la aceeași proporție de manevre agresive pentru toate tipurile de autoturisme”, spune Alan Tapp, principalul autor al studiului și profesor de marketing social la University of the West of England.

Cu toate acestea, în statisticile privind accidentele sunt prevalente acele mărci cu, în cuvintele lui Tapp, ”publicitate și marketing care pare să celebreze condusul performant, uită-te la mine, chestii ca regele șoselelor”.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Potrivit studiului, șoferii de mașini Subaru au fost implicați, proporțional, în cele mai multe ”acțiuni nesocotite”.

Dar ce a fost mai întâi, oul sau găina, se întreabă Tapp: ”Șoferii agresivi aleg anumite mașini sau brandurile înrăutățesc lucrurile? Știm că unii producători auto cheltuiesc anual sute de milioane de dolari la nivel global pentru a-și promova mașinile cu imagini care, în unele cazuri, implică subtil o legătură între mașina lor și condusul de înaltă performanță. Ştim, de asemenea, că designul unor mărci pare să îi atragă pe șoferii care ar putea dori să împingă limitele performanței”.

ADVERTISING

Dan Campsall, de la firma de consultanță privind siguranța rutieră Agilysis, coautor al studiului, adaugă: ”În timp ce producătorii introduc tot felul de tehnologii inovatoare pentru a îmbunătăți siguranța, operatorul este în continuare o ființă umană și noi trimitem mesaje mixte cu privire la ce se așteaptă de la el când conduce”. 

C.S.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇