Giganții auto presează Comisia Europeană să renunțe la țintele obligatorii pentru vehicule electrice

Giganții auto presează Comisia Europeană să renunțe la țintele obligatorii pentru vehicule electrice
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

BMW, Toyota şi mari companii europene de închirieri şi leasing auto au cerut luni Comisiei Europene să nu impună obiective obligatorii de achiziţie a vehiculelor electrice pentru flotele corporative, argumentând că o astfel de măsură ar fi extrem de costisitoare şi contraproductivă, transmite Reuters.

Executivul european urmează să prezinte pe 16 decembrie un pachet de propuneri care ar putea acorda industriei auto mai multă flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de emisii CO2 şi ar putea relaxa interdicţia programată pentru 2035 privind vânzarea de autoturisme noi cu motoare termice.

Pachetul va include şi reguli pentru flotele companiilor, care reprezintă aproximativ 50-60% din vânzările de maşini noi în UE.

Într-o scrisoare adresată Ursulei von der Leyen şi altor comisari europeni, cei 67 de semnatari afirmă că principalele obstacole în calea adoptării vehiculelor electrice sunt costurile ridicate de achiziţie şi operare, precum şi infrastructura insuficientă de încărcare.

Ei avertizează că o ţintă obligatorie ar fi ”extrem de dăunătoare”, forţând companiile fie să păstreze vehiculele vechi mai mult timp, fie să reducă achiziţiile de maşini noi.

Scrisoarea subliniază că succesul ţărilor europene cu cele mai rapide rate de electrificare se datorează combinaţiei dintre stimulente financiare şi investiţii în infrastructura de încărcare. De asemenea, sunt necesare stimulente pentru piaţa second-hand de vehicule electrice, având în vedere că maşinile în leasing sunt revândute după doi-trei ani.

Printre semnatari se află companii precum Arval (BNP Paribas), Ayvens (Societe Generale), Avis, Bolt, Hertz, precum şi asociaţii naţionale din sectorul de închirieri şi leasing auto.

În contrast, organizaţia Climate Group susţine introducerea unor obiective obligatorii şi subliniază că peste 120 de mari companii, inclusiv EDF, Ikea, Siemens şi Unilever, s-au angajat deja la flote 100% electrice.

Publicarea pachetului auto european a fost amânată cu o săptămână, timp în care Bruxelles-ul a fost scena unui lobby intens din partea industriei.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇