Criza de semiconductori a afectat înmatriculările de autoturisme în Europa, în lunile iulie și august, însă România a reușit să evite impactul sever al crizei de cipuri deocamdată.
Motivul ține însă doar de decalajul birocratic pentru înmatricularea unei mașini în România, dar și de programul Rabla care susține înmatriculările timp de mai multe luni, notează Profit.ro.
Practic, românii au înmatriculat în vară autoturisme cumpărate în primăvară, când încă producătorii nu erau afectați de criza cipurilor.
”Potrivit datelor ACEA, piața auto din România a crescut cu 19,6% în luna iulie (15.493 unități), pe o piață europeană care a scăzut cu 23,2%, acesta fiind și momentul în care volumul de autoturisme înmatriculate la noi în 2021 l-a egalat pe cel din 2020”, scrie Profit.ro.
Se pare că, în luna august, cifrele din România au crescut și mai mult, pentru că s-au împlinit cele 90 de zile termen de înmatriculare pentru majoritatea mașinilor cumpărate prin Programul Rabla.
Creșterea a fost de 44% raportat la aceeași lună din 2020, ceea ce plasează România între singurele cinci state UE care au înregistrat creștere.
Pentru comparație, piața europeană a scăzut cu 19,1% față de august 2020.
Citește și: