BMW Group a încheiat un an excepţional în România, cu multe performanţe-record pe piaţa locală. Pentru prima dată, BMW Group Romania a depăşit pragul de 6.000 de autovehicule pe piaţă locală, cu 5.222 înmatriculări de BMW şi MINI (+2.9%) şi 830 de motociclete BMW Motorrad (+13%).
În 2024, BMW a atins pragul record de 4.895 de înmatriculări (+4.4%), cu o dezvoltare solidă şi performanţe fără precedent pe mai multe segmente strategice.
Marca a atins performanţe record atât pentru automobilele electrice, plug-in hybrid, cât şi pentru segmentul de lux şi pentru BMW M, aceasta asigurând o prezenţă diversificată şi solidă pe piaţă.
Rămâne remarcabil interesul clienţilor din România pentru modelele cu tracţiune integrală, 82% din automobilele vândute de marcă au dispus de o soluţie BMW xDrive (2023: 84%).
În ceea ce privește motorizările, vânzările de automobile electrice BMW au atins un nou prag record cu 378 livrări (+3,3%), ceea ce reprezintă 9,3% din totalul vânzărilor mărcii (vs. 9,5% în 2023).
Livrările de modele plug-in hybrid au crescut cu 26,3% la un nivel record de 764 unităţi şi reprezintă aproximativ 15% din totalul vânzărilor mărcii.
Cele mai populare modele electrificate ale mărcii rămân BMW i4 (150 livrări) şi BMW X5 PHEV (195 livrări). Proaspăt lansat, dovedindu-se foarte flexibil şi versatil, cu integrarea perfectă a bateriei de mare putere în podea, o soluţie specială în segment, BMW X1 PHEV a urcat pe primul loc în topul preferinţelor, cu 196 livrări.
Cu performanţe remarcabile de consum şi cu un pachet extins de soluţii de control al emisiilor, modelele diesel BMW rămân relevante şi deosebit de atractive. În total, cota din totalul de livrări a mărcii a crescut uşor, de la 32% în 2023, la 35%.
A fost un an record şi pentru modele BMW M în România, care au depăşit prima dată pragul de 500 de livrări, urcând cu 37,6% până la 684 în anul trecut. Au fost performanţe istorice atât pentru modelele BMW M de înaltă performanţă, 302 livrări (+32,2%), dar şi pentru modelele BMW M de performanţă 380 livrări (42,4%).
În topul modelelor de înaltă performanţă este BMW XM, care este foarte bine primit pe piaţa locală, urmat de BMW M3 şi X6 M, în timp ce primele modele de BMW M de performanţă sunt noul BMW Seria 7 M760e, X5 M60i şi M440i.
România este singura ţară din regiune cu performanţe record în toate segmentele strategice. Acest lucru este confirmat şi de livrările în segmentul de lux care au atins cota istorică de 443 unităţi (+29%). A fost un an record pentru noile BMW Seria 7 şi XM, remarcabil fiind şi faptul că România urcă în topul ţărilor din regiune în ceea ce priveşte vânzările de BMW Seria 7, depăşind pieţe care tradiţional erau mai puternice, aşa cum este Austria.
În contextul unei schimbări complete de gamă şi disponibilității reduse de modele în 2024, MINI a înregistrat o scădere de 15,5% la 327 înmatriculări. Cu toate acestea, marca a arătat o revenire puternică în trimestrul al patrulea, atunci realizându-se exact o treime din livrările mărcii.
BMW Motorrad a încheiat peste 10 ani de creştere consecutivă de peste două cifre. În 2024, BMW Motorrad a atins 830 unităţi (+13%). Principalele motoarele ale performanţei de vânzări, au fost noile BMW R 1300 GS and R 1300 GS Adventure, dar şi pachete mature de finanţare, unice pe piaţa din România.
Performanțele solide pe piața locală asigură resursele pentru eforturi importante în domeniul serviciilor. Împreună cu rețeaua de parteneri, obiectivul este o creștere fără precedent de 30% a capacității de service la nivel național, o cifră remarcabilă pentru o marcă ce are deja o prezenţă matură pe piață.
În acelaşi timp, cu un răspuns excelent la serviciile digitale, marca se pregăteşte să lanseze o serie de proiecte de after sales importante, care vor reprezenta premiere globale pentru BMW şi vor deschide drumul către o serie de servicii noi, preluate ulterior şi pe alte pieţe europene. Mai multe anunţuri vor urma în prima parte a acestui an.
BMW Group
Datorită celor patru mărci ale sale - BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare premium. Reţeaua de producţie a BMW Group cuprinde peste 30 de facilităţi de producţie la nivel mondial; compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări.
În 2024, BMW Group a vândut, la nivel mondial, peste 2,45 milioane de automobile şi peste 210.000 de motociclete. În anul fiscal 2023, profitul brut a fost de 17,1 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 155,5 miliarde de euro. La 31 decembrie 2023, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 154.950 de angajaţi.
Dintotdeauna, succesul economic al BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Dezvoltarea sustenabilă este un element important al strategiei corporate a BMW Group şi acoperă toate produsele, de la lanţul de aprovizionare, trecând prin producţie, până la finalul fazei de utilizare.