Compania Adidas a anunțat că pentru prima dată în ultimii 30 de ani a înregistrat pierderi. Reprezentanții companiei au avertizat că vânzările în America de Nord ar putea să scadă în continuare. În restul lumii, experții se așteaptă la o redresare a vânzărilor.
Compania Adidas a luptat pentru a se redresa pe piața nord-americană după ce în octombrie 2022 a rupt legăturile cu vedeta Kanye West, suspendând astfel vânzările foarte profitabile de pantofi sport Yeezy.
Noul CEO Bjorn Gulden a reluat vânzările de pantofi sport Yeezy pentru a elimina stocurile rămase, încercând în paralel să stimuleze produse populare precum pantofii Samba și Gazelle și să îmbunătățească relațiile cu comercianții cu amănuntul.
Acțiunile Adidas au înregistrat o revenire, depășind Nike și Puma de când a preluat conducerea.
„Deși de departe nu este suficient de bun, 2023 s-a încheiat mai bine decât mă așteptam la începutul anului”, a spus Gulden, potrivit Reuters.
Piața din America de Nord va continua totuși să fie slabă, Adidas așteaptă ca vânzările să scadă cu aproximativ 5% în acest an. Cererea mai scăzută și nivelurile ridicate ale stocurilor din SUA au afectat companiile de profil.
Adidas a declarat că vânzările în America de Nord au scăzut cu 21% în al patrulea trimestru și cu 16% pe parcursul anului. Acțiunile Adidas au scăzut cu 1%.
În general, Adidas spune că se așteaptă ca afacerea sa de bază, cu excepția Yeezy, să se îmbunătățească în 2024, cu o creștere de două cifre în a doua jumătate a anului.