Trotuarul unei străzi de la Pasajul Ciurel a fost demolat miercuri pentru a lărgi carosabilul care se dovedise prea îngust pentru autobuze.
Pasajul Ciurel a fost inaugurat pe 19 septembrie, cu doar o săptămâna înaintea alegerilor locale. Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea – aflată în campanie electorală – a prezentat atunci proiectul ca pe un succes. Și a spus că deja pasajul contribuie la fluidizarea traficului.
Din păcate, Firea nu avea dreptate. Pe de o parte, din cauză că pasajul a fost gândit ca parte a unui proiect mai mare, care să lege centrul Capitalei de Autostrada A1, decongestionând astfel Bulevardul Iuliu Maniu.
În lipsa șoselei de legătură au autostrada, pasajul nu ajută decât în mică măsură. Oricum, în numai cîteva zile, mașinile au rămas blocate în aglomerație, pe podul care traversează Dâmbovița.
În plus, pe una dintre bretele, autobuzele nu încăpeau pe carosabil și erau nevoite să circule și pe trotuar, după cum se putea vedea într-un material video publicat de Răzvan Gabriel Ioniță, membru PNL Sector 6, pe contul său de Facebook.
După numai câteva zile de la momentul în care imaginile respective s-au viralizat pe Internet, jurnaliștii de la G4Media.ro au constatat că se demolează trotuarele de pe respectiva stradă. În consecință, autobuzele vor avea, în sfârșit, suficient loc pentru a circula fără a mai intra pe spațiul pietonal.
Biroul de presă al PMB a reacționat în scurt timp, precizând că lucrările se desfășoară potrivit graficului. Cu alte cuvinte, constructorul n-ar fi constatat abia după inaugurare că a greșit și că a construit o stradă prea îngustă pentru autobuze.
”Lucrările care se desfășoară în prezent la bretea fac parte din proiect, nu se desfășoare intervenții suplimentare.
Astfel, în cadrul proiectului se realizează banda de extindere a Șoselei Virtuții pe sensul Crângași-Lujerului, conform planurilor pentru acest obiectiv. Breteaua B se va racorda la șoseaua extinsă.
Inițial, breteaua era racordată fără această extindere, temporar, pentru a se asigura funcționalitatea Nodului până la definitivarea lucrărilor de termoficare/canalizare”, a precizat PMB, printr-un comunicat remis redacției SpotMedia.ro.
Întrebarea este: de ce s-a grăbit PMB să deschidă traficul în zonă, dacă autobuzele nu aveau loc pe această stradă și erau nevoite să circule și pe trotuar?
Dacă desființarea trotuarului era oricum în plan de la început, de ce n-a așteptat Primăria ca firma de construcții să termine treaba, ca toată lumea să circule în bune condiții?
În mod normal, pentru binele bucureștenilor, problema ar fi trebuit rezolvată înainte de deschiderea traficului.
Cum sau dacă lucrările în zonă vor continua, rămâne să aflăm.
Citește și:
Viitorul giratoriu suspendat de la Domneşti e realizat doar 7%, deşi trebuia terminat anul trecut