Gigantul auto german Volkswagen a anunțat că a suspendat investiția pentru construcția unei gigafabrici de baterii electrice auto, pe fondul încetinirii cererii de vehicule electrice.
Volkswagen a oprit procesul de căutare a unui posibil amplasament în Europa de est, având în vedere locații în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia, conform Reuters.
„Pe baza condițiilor de piață, inclusiv a creșterii lente a pieței vehiculelor electrice din Europa… nu există, deocamdată, niciun motiv de business pentru a decide asupra altor locații”, a declarat Oliver Blume, președintele filialei cehe a Volkswagen, într-un interviu pentru Fox News.
Opțiunea pentru mașini electrice scade în SUA
Și pe imensa piață auto americană cererea pentru autovehicule electrice a scăzut. Economistul american Stephan Moore a spus la Fox News că situația seamănă cu exemplul modelului Ford Edsel sedan din anii '50, care în viziunea proiectanților și a analiștilor avea toate atuurile să fie vândut în sute de mii de exemplare.
Denumit după numele fiului lui Henry Ford, Lendsel sedan s-a dovedit un eșec de manual de marketing, vânzându-se doar 10.000 de exemplare în loc de sute de mii. Fabrica ce fusese ridicată doar pentru construcția acestui model a trebuit să fie închisă în scurt timp, din cauza lipsei de entuziasm a publicului.
Principalul motiv al imensului eșec al Edsel a fost, conform lui Moore, încercarea de a vinde un model de mașină pe care potențialii clienți nu și-o doreau.
Același lucru se petrece în prezent cu autovehiculele electrice, pentru care apetitul publicului a început să scadă, în ciuda investițiilor imense și a marketingului agresiv făcut de producătorii auto.
Chiar dacă administrația Biden a majorat subvenția generoasă la achiziționarea unui EV la 7.500 de dolari, mai puțin de 10% din vânzările de autovehicule în SUA în ultimii doi ani au fost electrice, conform unui studiu publicat în septembrie de GOBankinRates.
Recent, directorii de la General Motors, Ford și Mercedes-Benz au recunoscut că există o scădere a cererii de vehicule electrice, unii anunțând că vor reduce propriile obiective în materie de vehicule electrice.
Moore crede că scăderea cererii de vehicule electrice este un semnal că, în afara unei fracțiuni relativ restrânse de entuziaști dornici să adopte noile tehnologii, publicul, în general, nu este chiar atât de avid de noutăți.
„Edsel a fost unul dintre cele mai mari eșecuri din industria auto din toate timpurile”, a declarat Moore la Fox News. „Și cred că, dacă aceste tendințe continuă, vom vedea piața de vehicule electrice devenind următorul de proporții imense, deoarece potențialii clienți ai showroom-urilor auto nu și le doresc”.
Firma de cercetare de piață Canalys estimează că vânzările globale de vehicule electrice au crescut cu 49% în prima jumătate a acestui an, în scădere față de ritmul de creștere de 63% de anul trecut.
Citeşte integral analiza Cererea de mașini electrice – scădere la nivel global: Marii producători suspendă investiții de zeci de miliarde pe Curs de Guvernare