StarShinerS, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din România, aniversează 15 ani de existență: cum s-a transformat microfirma din Timișoara într-un business în valoare de milioane de euro

StarShinerS, unul dintre cei mai mari retaileri online de fashion din România, aniversează 15 ani de existență: cum s-a transformat microfirma din Timișoara într-un business în valoare de milioane de euro
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

We love to dress you este motto-ul companiei StarShinerS încă de la fondare și până în prezent. Anul acesta, brandul cu capital românesc urmează să aniverseze 15 ani de existență, perioadă de timp în care marca a crescut constant, ajungâng, în prezent, la o cifră de afaceri de 4.1 milioane de euro și fiind promovată de nume cu rezonanță în industria românească, precum Alexandra Dinu sau Gina Pistol. Cu toate acestea, drumul spre succes nu a fost dintotdeauna unul lin pentru soții Muntean, fondatorii companiei, care ne-au povestit câteva din experiențele și punctele de cotitură pe care le-au întâmpinat în cele aproape 2 decenii de activitate pe piața fashion din România. 

ADVERTISING

Istoria magazinului online de haine StarShinerS începe în anul 2008, când Andreas și Monica Muntean aveau doar 25 de ani. Locuind în Germania, comparând lifestyle-ul nemțesc cu cel românesc și observând anumite lipsuri de pe piața din România de care ar fi putut profita, Andreas se întoarce în țară și pune aici bazele afacerii StarShinerS împreună cu soția sa, cu o investiție de puțin peste 1000 de euro, bani proveniți din economii. Inițial, soții Muntean comercializau haine achiziționate din Germania pe platformele de anunțuri, abia ulterior luând decizia de a-și crea propriul magazin online, din resursele și tehnologiile existente la acea vreme. Dintr-un mic apartament de 2 camere din Timișoara, Andreas și Monica Muntean s-au ocupat singuri de tot ceea ce însemna e-commerce, de la achiziția de marfă și ambalare, până la relațiile cu clienții și promovarea pe HI5, principala platformă de socializare a anilor 2000. De acolo a început, cu adevărat, aventura a ceea ce avea să devină brandul de milioane de euro StarShinerS. 

ADVERTISING

Acum, 15 ani mai târziu, sistemul de funcționare al companiei este cu totul altul. Dacă la început magazinul se baza pe comercializarea hainelor importate din Germania, ulterior s-a făcut switch-ul către parteneriate cu producători locali, iar în prezent StarShinerS se mândrește cu propriul atelier de croitorie. Deschis încă din anul 2012, atelierul propriu al brandului are, la momentul actual, mai mult de 50 de angajați și colaboratori și un stoc total de peste 20.000 de produse. Începând cu anul 2020, care a reprezentat un punct de cotitură pentru numeroase branduri din online, compania continuă să investească în tehnologii de ultimă generație pentru a rămâne constant în pas cu cele mai noi standarde de estetică și calitate. Mașinile de brodat computerizat cu până la 15 culori, softurile necesare realizării tiparelor, utilaj pentru tăiere automată, precum și imprimanta pentru materiale textile sunt doar cateva dintre investițiile pe care soții Muntean le-au făcut în ultimii ani pentru a le oferi consumatorilor modele unice pe piață și în ton cu ultimele tendințe în materie de design vestimentar. 

ADVERTISING

În ceea ce privește piața de e-commerce din România, fondatorii StarShinerS au observat o creștere mai lentă în ultimii 2 ani, comparativ cu explozia de cumpărături online care a avut loc în perioada pandemiei. Nu se poate ști, însă, care va fi evoluția exactă în viitorul apropiat, căci există o anumită lipsă a predictibilității determinată de evenimentele exterioare, iar aceasta afectează direct și indirect piața de e-commerce din țară, după cum observă soții Muntean. 

Povestea brandului StarShinerS este, fără semne de întrebare, unul dintre cele mai bune exemple care ne pot dovedi faptul că prin perseverență, pasiune și determinare, absolut nimic nu este imposibil. De la o investiție inițială bazată pe economii și un micro-business manageriat pe cont propriu dintr-un apartament de doar 55 mp, micul proiect înființat de soții Muntean în urmă cu 15 ani este acum o afacere de câteva milioane de euro, cu un portofoliu de peste 50 de angajați, colaboratori externi și ambasadori de brand.