Un nou tren spre Ucraina, din Maramureș: "Am așteptat 4 luni ca partea română să-și termine partea ei de lucrări"

Un nou tren spre Ucraina, din Maramureș: "Am așteptat 4 luni ca partea română să-și termine partea ei de lucrări"

O linie ferată transfrontalieră abandonată de peste 15 ani a fost rapid modernizată și va suplimenta legăturile Ucrainei cu Europa prin România. Kievul așteaptă și o creștere a exportului de mărfuri, în special cereale.

Un nou tren leagă, începând de astăzi, România și Ucraina, între orașele Rahău/Rahiw, inima ținutului huțulilor din Carpații Păduroși, și satul maramureșean de frontieră Valea Vișeului.

Traficul feroviar pe cei aproape 20 de kilometri este posibil ca urmare a lucrărilor de reparații realizate în două luni de partea ucraineană la cea mai mare parte a tronsonului. „Apoi am așteptat patru luni ca partea română să își termine partea ei de lucrări”, a comentat pe Twitter Oleksandr Kamîșin, managerul societății naționale feroviare a Ucrainei.

ADVERTISING

Pe 8 noiembrie a circulat o primă garnitură de test a așa-numitului Marmamroskii Ekspres, tras de o locomotivă diesel fabricată în Ucraina în lunile de război.

Oficialitățile vamale și frontaliere se fac la urcarea în tren, astfel că nu se pierde timp la graniță. Durata unei călătorii este de aproximativ 40 de minute.

Două perechi de garnituri vor naveta zilnic între cele două țări, cu plecare la 6:10 și 14:10 din Rahău, oraș cu legături spre Kiev sau Odesa, respectiv de la 11:45 și 18:10 din Valea Vișeului, de unde, de altfel, există trenuri către cele mai importante centre din România, între care București, Cluj sau Timișoara.

ADVERTISING

Din vara trecută a fost pusă în circulație și o legătură directă cu Mangalia, despre care Oleksandr Kamîșin a precizat că va permite o nouă cale de legătură cu portul Constanța, în condițiile în care, spune oficialul de la Kiev, „exporturile de mărfuri pompează sânge în economia Ucrainei”.

Kamîșin a mai anunțat, în postarea sa pe Twitter, că se are în plan o conexiune între două regiuni ale Ucrainei care să traverseze nordul României, care să ocolească o zonă din Carpații ucraineni fără infrastructură.

ADVERTISING

„Și mai există un motiv pentru care acest nou tronson feroviar este important, dar este un subiect despre care nu vorbim niciodată, dacă mă înțelegeți”, a mai scris oficialul ucrainean.

În prezent, există doar două puncte de trecere între cele două țări, la Vadul Siret – Dornești și Dyakovo – Halmeu, prin care se operează exclusiv doar transportul de marfă.

Cristian Ștefănescu


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇