O expertă în finanțe personale dezvăluie de ce oamenii ar trebui să evite să comande al doilea cel mai ieftin vin din meniu.
Oamenii evită să comande cel mai ieftin vin la restaurant ca să nu pară avari, așa că aleg, de obicei, penultimul vin ca preț din meniu. Este o practică frecventă pe care restaurantele o cunosc și prin urmare măresc prețul acestui produs, scrie Express.
"Data viitoare când mergi la restaurant, uită-te la diferența de preț dintre cel mai ieftin și al doilea cel mai ieftin vin", recomandă Andrea Knowles, specialistă în finanțe personale la vouchers.co.uk.
Cei mai mulți oameni nu știu că a doua cea mai ieftină sticlă de vin are, de fapt, cel mai mare adaos comercial și acoperă marja de profit pe care o fac restaurantele. Proprietarii localurilor cunosc, însă, că oamenii comandă vinul cu al doilea cel mai mic preț, așa că au grijă să sublinieze în meniu acest produs.
Culmea e că vinul cel mai ieftin este de cele mai multe ori unul mai bun decât cel pentru care optează de regulă clienții. "În timp ce parcurgi meniul căutând ce să ceri, o voce ușoară din mintea ta îți repetă ceea ce ai auzit de atâtea ori: 'Ia al doilea cel mai ieftin vin!'. Nu asculta vocea aceea. Teoria celei de-a doua cea mai ieftină sticlă e o minciună la majoritatea restaurantelor", recomandă site-ul Viepair.
"E ușor de înțeles de ce majoritatea oamenilor comandă al doilea cel mai ieftin vin din listă. Nimeni nu vrea să pară zgârcit comandând cel mai ieftin vin. Dar al doilea cel mai ieftin poate avea mai multe capcane", arată site-ul citat, menționând că, din moment de aproape toată lumea știe acest truc, niciunul dintre cei aflați la masă nu mai poate fi păcălit.
Prin urmare, dacă comanzi cea mai ieftină sticlă, vei primi un vin mai bun, cu o cheltuială mai mică.
Un alt truc folosit de restaurante este să pună o anumită muzică pentru a-și determina clienții să mănânce mai repede la prânz sau mai încet la cină.
"Multe restaurante pun muzică cu un ritm mai rapid la prânz pentru a-și influența clienții să mănânce mai repede, întrucât asta le ajută cu fluxul la mese. În schimb, restaurantele mai scumpe tind să folosească muzica clasică, întrucât aceasta îi face pe clienți să se simtă eleganți și, implicit, să cheltuiască mai mult pentru că se simt bine", explică Andrea Knowles.