Ministerul Turismului pare să fi descoperit Internetul abia acum şi vrea să promoveze România online. Astfel, intenționează să creeze portalul web romania.travel și să deruleze campanii de promovare TV-online în Marea Britanie şi Germania.
Momentan au fost lansate proceduri de prospecţie de piaţă, în vederea demarării ulterioare a unei proceduri de achiziţie publică.
Internetul a devenit sursa principală de accesare a informaţiilor şi de planificare a călătoriilor, ceea ce determină o adaptare majoră a modului în care trebuie promovate destinaţiile turistice, explică ministerul această decizie, într-un comunicat.
Accesarea Internetului de pe terminale mobile este un trend în experienţa turistică, la fel şi comportamentul de cumpărare online a produselor turistice, a mai constatat instituția abia acum.
Portalul online romania.travel va furniza Ministerului Turismului un instrument software funcţional, accesibil şi atractiv pentru promovarea digitală a destinaţiei turistice România.
În privinţa campaniei de promovare TV-online, ministerul spune că alegerea celor două pieţe, Marea Britanie şi Germania, a avut la bază o serie de acte normative, documente strategice, studii, precum şi potenţialul ridicat atât din punct de vedere economic, cât şi al consumului de publicitate TV-online din rândul pieţelor de interes pentru România.
Obiectivele campaniei integrate TV-online sunt de a creşte nivelul de notorietate a României ca destinaţie turistică pentru city break, de a impulsiona traficul pe site-ul www.romania.travel, efectuat din ţările respective, precum şi de a îmbunătăţi ranking-ul în căutările pe Google despre România.