CNN: În magazinele turistice din Liov, magneții, tricourile și ciocolata arată mândria și sfidarea ucrainenilor

CNN: În magazinele turistice din Liov, magneții, tricourile și ciocolata arată mândria și sfidarea ucrainenilor
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Găsești semne ale mândriei ucrainene în tot centrul orașului Liov: de la steaguri albastre și galbene atârnate pe pereți până la panouri publicitare care condamnă invazia rusă și felicită soldații ucraineni. De asemenea, în magazinele turistice din centrul istoric al orașului aflat în vestul Ucrainei, culorile naționale sunt imprimate pe o mulțime de articole.

CNN a stat de vorbă cu Oksana Gordiychiek, care lucrează într-unul dintre acele magazine. Înainte de război, turiștii cumpărau suveniruri care prezentau arhitectura istorică a orașului sau alte simboluri locale. Dar din martie, magazinul ei a început să vândă produse care fac referire la conflictul militar cu Rusia.

ADVERTISING

Așadar, unele tricouri promovează măreția ucraineană, în timp ce altele sunt inscripționate cu îndemnuri la pace. Există și niște autocolante care prezintă desenul unui cuplu care face cocktailuri Molotov sau omoară un soldat rus.

Articolele mai populare fac referire directă la câmpul de luptă. Faimosul mesaj adresat invadatorilor de către un soldat ucrainean de pe Insula Șerpilor este tipărit pe căni de cafea și pălării atât în ​​engleză, cât și în ucraineană. Imprimeul timbrului poștal care celebrează acele cuvinte, ce prezintă un soldat care dă degetul mijlociu unei nave de război rusești, este unul dintre cele mai vândute tricouri, potrivit lui Gordiychiek.

ADVERTISING

Președintele ucrainean Volodomir Zelenski este, de asemenea, prezentat pe ambalaje de ciocolată, perne și autocolante.

Deși astfel de obiecte au succes la public, există și reversul medaliei: acestea reprezintă o reamintire a realității războiului din țară. Gordiychiek a spus că, în trecut, pragul magazinului ei era trecut de turiștii care veneau în fiecare an să admire orașul. Acum, publicul-țintă s-a schimbat și este format din voluntarii care vin să ajute în eforturile de război, jurnaliştilor sau localnicilor care trimit suveniruri prietenilor şi rudelor din străinătate.

ADVERTISING

Ziua 80 de război în Ucraina - desfăşurarea evenimentelor

Gordiychiek a spus că beneficiază și de patriotism și nostalgie în rândul ucrainenilor care locuiesc în străinătate: aceștia doresc îmbrăcăminte tradițională, cămăși și bluze brodate cu culori colorate. Toate aceste tipuri de achiziții au ajutat-o să-și mențină afacerea pe linia de plutire.

Cifrele de la Centrul pentru Dezvoltarea Turismului din Liov arată că orașul a primit 1,5 milioane de vizitatori în 2021 - în creștere față de 2020, la apogeul pandemiei - dar mai puțin de cei 2,2 milioane care l-au vizitat ​​în 2018.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇